Teamledare

Arbetsbeskrivning

Brinner du för ledarskap och vill släppa loss kraften som Teamledare hos oss på Tele2?

Det här är jobbet…

Som Teamledare har du övergripande resultat-och personalansvar för cirka 15 medarbetare i Tele2s supportteam i Härnösand. Du arbetar nära teamet och genomför medlyssning, coachning, säljträning och kvalitets-uppföljning. Detta för att utveckla såväl medarbetarna som den operativa verksamheten.

Stora delar av arbetet är målstyrning och måluppföljning. Som ledare hos oss förväntas du förmedla en klar bild av de beteenden och värderingar som bidrar till att målen uppnås. Teamledare hos oss arbetar aktivt för en god arbetsmiljö och hög frisknärvaro.

Du verkar för en aktiv feedback-kultur och för en öppen dialog med såväl kollegor som andra avdelningar. Till din hjälp har du stödfunktioner som HR avdelningen, säljledning, utbildningsgruppen, verksamhetsutveckling och trafikledning.

Det här är vad du har…

Vi söker en initiativtagande person som förstår vikten av att alltid sätta kunden i fokus. Du är kommunikativ, har en god planering och samarbetsförmåga, du är flexibel och vill arbeta nära dina medarbetare. Vi ser att du är prestigelös, uthållig och triggas av att nå uppsatta mål för att trivas i rollen som Teamledare hos oss. Du trivs och vill växa i en föränderlig miljö. Du bör även kunna hantera stressade situationer. Viktigt är också att du är ödmjuk och ser dina medarbetare och coachar dem till att bli ännu bättre på det de gör.

Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten för rollen samt dina tidigare erfarenheter.

Vidare anser vi att du har…

- Gymnasial utbildning
- Kan utrycka dig väl i skrift och tal på såväl svenska som engelska.
- Har 2-5 års erfarenhet av coachande ledarskap, arbets- eller personalledning

Det här är vad Tele2 kan ge dig…

… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

… vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Tjänsten är placerad i Härnösand med schemalagd arbetstid, med kvälls- och helgbemanning.

På Tele2 strävar vi efter att bygga en inkluderande miljö för alla och för den här rollen ser vi gärna kvinnliga ansökningar.

Välkommen med din ansökan senast den 12 mars, 2020. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och de kommer också att pågå in i början av januari.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024