Teamledare

Teamledare

Arbetsbeskrivning

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Luleå kommuns kundcenter är medborgarnas ingång för information och vägledning om kommunens tjänster. Kundcenters huvuduppdrag är att erbjuda service till kunder men också att avlasta förvaltningarnas chefer och medarbetare. Servicen ska präglas av enkelhet, tillgänglighet och bred kunskap om kommunens volymfrågor samt bidra till att öka digitaliseringen för kommunens invånare och företag. I händelse av kris är kundcenter kommunens upplysningscentral. Kundcenter tillhandahåller service via telefon, chatt, e-post och facebook.

Kundcenter är nu i behov av förstärkning och letar därför två teamledare på heltid med start enligt överenskommelse. Kundcenter består idag av 21 medarbetare uppdelat på två team.

Luleå kommun erbjuder dig som medarbetare en öppen, samarbetsvillig och utvecklingsorienterad arbetsmiljö. Som anställd får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom kompetensutveckling och utökade ansvarsområden. Luleå kommun tillämpar flextid för att underlätta samspelet mellan arbetsliv och fritid. Som teamledare kommer du att vara stationerad i trevliga lokaler, centralt i Luleå.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en organiserad teamledare. I rollen som teamledare kommer du, förutom att arbeta operativt i Kundcenter, säkerställa att det dagliga operationella arbetet i Kundcenter fungerar. Sätta och följa upp operationella mål. Du kommer även vara med och utveckla processer och rutiner. Säkerställa att nödvändig dokumentation upprättas och upprätthålls, du har viktig del i att vara med och motivera teamet. Du kommer skriva guider, manualer och instruktioner för personalen samt säkerställa att dokumentationen är strukturerad och kommunicerad på rätt sätt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har fullständig gymnasiekompetens. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundtjänst och minst 1-års dokumenterad erfarenhet av ledarskap. Du är teknisk kunnig och har god erfarenhet av att arbeta med Office 365. Som person är du karismatisk och duktig på att motivera andra. Du är mjuk i din framtoning, verbal, kommunikativ och en skicklig relationsbyggare. Det är meriterande om du genomgått UGL-kurser inom ledarskap. Det är ytterligare ett plus om du har tidigare arbetat i kommunal eller statlig verksamhet. Har du tidigare erfarenhet av arbete med Artvise ärendehanteringssystem vill vi att du lyfter fram det i din ansökan.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Luleå kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024