OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teamledare till Lowell Sverige
Vill du vara med och driva och utveckla ett av våra team på en av Lowells viktigaste avdelningar? Vi bygger nästa generations Contact Center med högt fokus på kvalitet och värdeskapande kundrelationer. Så har du erfarenhet av att leda andra och har förmågan att lyfta och inspirera till goda prestationer - då har vi en spännande utmaning för dig!
Om tjänsten
Inom Contact Center sker merparten av Lowells alla kund- och klientkontakter. Contact Center tar primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en stark kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad. Contact Center hanterar de flesta moderna kontaktkanaler inklusive web, sms, chatt, telefon, email och brev. Vårt Contact Center består av ca 70 medarbetare fördelat på 6 olika team.
I vårt Client Center team är fokus på våra företagskunder. Vi letar nu efter en teamledare som brinner för att utveckla sina medarbetare för att nå uppsatta mål och företagets övergripande strategier. Du, tillsammans med ditt team, kommer vara ansiktet utåt i det kommersiella gränssnittet mot SME marknaden. Du kommer att ha personalansvar för ca 8-12 personer och rapporterar till Head of Contact Center.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Arbeta för att ge vår viktigaste tillgång, vår personal, rätt förutsättningar för goda prestationer
* Skapa ett inspirerande och utvecklande arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetare
* Genom ett coachande ledarskap skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga mål
* Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter
* Säkerställa compliance och kvalitet i det dagliga arbetet
* Utveckla vår SME affär och förädla vår kundbas
* I nära samarbete med vår säljavdelning proaktivt utveckla våra relationer med kund både fysiskt & digitalt
* Utmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagen
* Tillsammans med övriga teamledare säkerställa att vi levererar ett Contact Center som är Best in our field.
Merparten av din arbetsdag tillbringar du tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål. Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.
Vem vi söker
* dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda kundserviceteam eller motsvarande
* meriterande om det är inom B2B
* van att arbeta mot uppsatta mål och i enlighet med företagets vision
* erfaren kommunikatör och relationsbyggare
* tar initiativ, fattar beslut och uppvisar handlingskraft
* intresse för att utveckla och motivera andra
* resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå
* erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar, meriterande om du har Lean
Vad vi erbjuder
Ett mycket spännande ledaruppdrag med stor påverkan på ditt teams resultat. Att arbeta på Lowell präglas av en varm atmosfär, ett positivt arbetsklimat med ett nära samarbete kollegor emellan och en vilja att du ska lyckas. Din insats och ditt engagemang kommer att spela en central och viktig roll för hur väl våra rådgivare kommer att lyckas med sitt arbete och därmed hur väl vi når vårt syfte i våra kundmöten.
Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Gustaf Cronquist, Head of Contact Center, +46 735 17 14 31. Sista ansökningsdag är 15 april.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lowell Group