OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 400 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.
Om jobbet
Som Teamledare på vårt Kundcenter ansvarar du för att leda och utveckla ditt team som i dagsläget består av 12 medarbetare som jobbar med försäkringsrådgivning till privatpersoner. Du arbetar löpande med bland annat coaching, uppföljning, planering och bemanning samt verksamhetsutveckling. Som Teamledare deltar du också vid behov i olika projekt inom Dalarnas och Länsförsäkringsgruppen. Tjänsten innebär ett nära samarbete med avdelningschefen och din teamledarkollega.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. För oss är det viktigt att du är en trygg ledare med vana av att driva förändringsarbete. Du har ett stort intresse för människor och trivs i en roll där du leder, coachar och utvecklar andra. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta i en miljö där kundbemötande och kundrådgivning är centralt.
För att trivas i rollen som Teamledare tror vi att du är relationsbyggande och trivs i kontakten med andra. Du har förmåga att fatta beslut, driva förändring och förmedla information på ett tydligt sätt, samtidigt som du drar lärdom av erfarenheter och feedback från din omgivning. Vi ser även att du har förmågan att snabbt och enkelt sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till nya omständigheter. Som Teamledare hos oss är det också viktigt att du är förtroendeingivande och förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt som gör att du får både kollegor och kunder att känna sig bekväma.
Om oss
Kundcenter ansvarar för att på ett kompetent och serviceinriktat sätt hjälpa våra privata försäkringskunder via telefon och andra kanaler. Kundcenter är placerat på vårt kontor i Borlänge, tillsammans jobbar vi för att våra privata kunder ska vara rätt försäkrade. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med ett starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Övrig information:
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
Som en del i vår rekryteringsprocess kan du få genomföra test.
För ytterligare information kontakta: Pernilla Hindsberg, Chef Kundcenter & Säljstöd Sak, 072-214 22 96.
Lokala fackliga företrädare: Fredrik Pöllänen, Forena, 023-930 34.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2021-07-04