OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har kunden i centrum.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som teamledare är en ny roll som skapats för att förstärka det operativa stödet till hemtjänstens enhetschefer så att de får ännu bättre möjligheter till nära ledarskap och strategisk verksamhetsutveckling.
Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete. Dina arbetsuppgifter sträcker sig över flera områden; arbetsledning och samordning, planering och bemanning, kontakter och samarbete samt administration. Som teamledare leder du det dagliga arbetet och säkrar att bemanningen är rätt i förhållande till brukarnas beviljade insatser, med fokus på ekonomiskt och hälsomässigt hållbar bemanning. Du har kontakt- och samarbetsytor inom och utanför den egna organisationen, bland annat med brukare och anhöriga, sjukvården och biståndshandläggare.
Du har ansvar för att ta emot och planera uppstart av nya och förändrade uppdrag. Du ansvarar för anställnings- och behörighetsadministration, inköp, fakturahantering, mötesadministration och andra administrativa uppgifter. Du är ett viktigt stöd till enhetschefen och tillsammans planerar ni gemensamma aktiviteter, följer upp verksamheten mot uppsatta mål och driver utvecklingsarbeten. Din uppgift blir också att samordna och administrera vissa enhetsgemensamma insatser, så som till exempel utbildningar och enkäter.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning, helst med administrativ inriktning eller vård- och omsorgsprogrammet. Har du högskoleutbildning inom socialt arbete, ledarskap eller annat relevant ämne ses det som meriterande. Du har B-körkort.
Du har erfarenhet av arbetsledning och bemanning/schemaläggning. Vidare har du erfarenhet av planering eller logistik. Du behöver ha mycket goda kunskaper i Excel, eftersom det är här vi gör insatsplaneringen. Du har mycket god datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du ska också ha erfarenhet av att ha arbetat självständigt och att ta ansvar för att lösa arbetsuppgifter och problem som saknar givna lösningar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Treserva och hemtjänst.
Du har fallenhet för planering och problemlösning. Du har lätt för att ta ledningen i olika situationer och drivs av att leda andra. Du är strukturerad, noggrann och har förmåga att planera. Eftersom förutsättningarna mycket snabbt kan förändras, till exempel när en medarbetare blir sjuk eller en brukare kommer hem från en sjukhusvistelse har du förmågan att hantera förändrade förutsättningar och nya situationer. Du har mycket kontakter i arbetet och därför är det av yttersta vikt att din kommunikativa och pedagogiska förmåga är god. Du som söker behärskar språket väl och är tydlig, framförallt i skrift.
ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/flytta-hit/
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Socialdirektör Marica Gardell
0498-263350
Socialdirektör Marica Gardell
0498-26 33 50
Ekonomichef Anna-Lena Gutedal
0498-263301
Administrativ chef Kristina Pajuäär
0498-26 32 32
Ekonomichef Anna-Lena Gutedal
0498-26 33 01