Teamledare

Arbetsbeskrivning

SYKES grundades 1977 i ett garage i Charlotte, North Carolina, USA där idén om att utveckla tekniska manualer tog fart. Med åren har företaget utvecklats från att vara ett litet ingenjörsföretag med tre anställda till att idag vara ett stabilt växande globalt företag med ca. 46.000 anställda världen över. SYKES förmedlar idag utöver teknisk kompetens även service och kundupplevelser inom bland annat telekommunikation, resor, bank och finans.

SYKES finns på fem orter i Sverige. På siten i Göteborg är vi drygt trehundra medarbetare som arbetar med kundservice och försäljning mot så väl företagskunder som privatkunder. Vi lever i en intensiv bransch med många svängningar och höga krav från våra kunder. Vi behöver därför förstärka vår site i Göteborg med ytterligare supervisors.

Din roll
Som Teamledare är du ett viktigt kugghjul i vår operativa verksamhet och kommer ingå i ett team med cirka 15-20 kollegor. I teamledarrollen arbetar du mycket målstyrt med KPI:er som följs upp på daglig basis med alla medarbetare. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet i ditt team så att vår uppdragsgivare-, ditt team- och alla medarbetares individuella mål uppnås avseende kvalitet och kvantitet.

Bland arbetsuppgifter kan nämnas:
- Personalansvar för ett team på mellan 15-20 medarbetare
- Motivera och stärka teamets samarbete, få dem att nå gemensamma mål
- Medarbetarsamtal, rehabsamtal, uppföljningar och andra typer av chefssamtal
- Planering av schema och hantera semesteransökningar
- Planering och genomförande av teammöten
- Administrativa uppgifter så som dokumentation av möten/coaching, ta fram och analysera statistik, tidrapportering etc.
- Viss klientkontakt
- Genomföra coachning


Vem söker vi?
I bagaget har du en avslutad gymnaiseutbildning samt goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom call center- branschen samt har någon form av ledarerfarenhet med dig men det är inget krav.
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och det är meriterande om du arbetat med försäljning i ledande position.

För att trivas i rollen så bör du vara försäljningsorienterad och engagerad så att du får med dig ditt team på att nå de måltal och KPI:er som är uppsatta för er. Vi jobbar i en intensiv bransch med väldigt snabba förändringar så det är vikigt att du är flexibel, har lätt för att sätta dig in i nya riktlinjer samt att vara tydlig med vad som gäller gentemot dina teammedlemmar.

För att klara av tjänsten bör du tycka om att lösa problem som uppstår samt vara uthållig och inte tappa motivationen vid eventuella motgångar. Rollen innebär en del ansvar och vi ser därför att du är trygg i dig själv och självgående. Du har en positiv grundinställning och har en arbetsglädje och motivation som smittar av sig till dina kollegor.

Vi erbjuder
SYKES erbjuder dig en spännande tjänst där den ena dagen inte är den andra lik. Vi verkar i en bransch där saker och ting ändras mycket snabbt, tjänsten passar därför dig som uppskattar högt i tak, korta beslutsvägar och snabba omställningar.

Ansökan
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du med rubriken Supervisor till job_gothenburg@sykes.com Senaste ansökningsdag är den 15 juli 2015. Urval och intervjuer kommer sker löpande så skicka in din ansökan idag.

För närmare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Rynegård, Operations Manager eller Jonas Berquist, Account Manager. Alla nås på telefon 0680-716000.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000 070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000 070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00 070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00 070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Sweden AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön.
  • sex månaders provanställning
  • Publicerat: 2 juli 2015

Besöksadress

Fartygsgatan 4
Kalmar

Postadress

Fartygsgatan 4
Kalmar, 39230

Liknande jobb


Team coordinator

Team coordinator

15 november 2024

Bemanningsansvarig till Autorekrytering

15 november 2024

15 november 2024

14 november 2024