OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du leda och utveckla andra samtidigt som du har ett stort intresse för kundservice?
Om jobbet
Vi söker en driven och coachande ledare att anta rollen som Teamledare för en av bankteamen på Gemensam Kundservice. I rollen kommer du att leda och stötta ett team av Kundtjänstmedarbetare för att säkerställa en högkvalitativ kundservice.
Din huvudsakliga uppgift är att coacha, motivera och vägleda teamet mot att uppnå bästa möjliga resultat inom samtliga mätetal. Rollen innebär fullständigt personalansvar samt att stötta i leveransen av verksamhetens övergripande mål samtidigt som en positiv arbetsmiljö upprätthålls.
Ansvarsområden
Ledarskap: Arbeta med ett tydligt och coachande ledarskap och skapa en inspirerande vision för teamens prestation.
Utveckling: Utveckla och coacha teammedlemmar och stödja deras professionella utveckling, bland annat genom medlyssning och coachsamtal.
Resultatuppföljning: Bevaka och utvärdera teamets prestation och säkerställ att de uppfyller mål och nyckeltal. Rapportera regelbundet teamets prestation och framsteg till närmsta chef.
Mål och strategier: Säkerställ att teamet arbetar efter satta mål och strategier.
Kommunikation: Säkerställa effektiv kommunikation inom teamet och mellan andra kollegor.
Förändringshantering: Hantera förändringar och initiativ inom teamet och säkerställ att teamet är anpassat till nya krav och arbetsmetoder.
Utbildning och utveckling: Identifiera utbildningsbehov inom teamet och säkerställa tillgång till lämplig utbildning och utvecklingsmöjligheter.
Kvalitetskontroll: Säkerställ att teamets arbete uppfyller hög kvalitetsstandard och att kundnöjdheten upprätthålls.
Resursplanering: Stötta i planeringen och fördelningen av resurser för att uppfylla affärsbehov.
Kännedom om arbetssätt: Besitta en grundläggande kännedom om rutiner och arbetssätt för att stötta samtliga team samt utvecklingen av verksamheten.
Vem är du?
Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen men gärna också en relevant kandidatexamen. För att anta rollen som Teamledare ser vi att du har minst ett års erfarenhet i en liknande ledarroll.
För att trivas i rollen tror vi att du är relationsbyggande, har ett coachande ledarskap och gillar mötet med andra människor. Du har förmåga att tänka strategiskt, fatta beslut och förmedla information på ett tydligt sätt, samtidigt som du drar lärdom av erfarenheter och feedback från din omgivning. Du trivs i en miljö där du leder förändringsarbeten samt snabbt och effektivt behöver sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till nya omständigheter.
Det är också viktigt att du är förtroendeingivande och förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt som gör att du får både kollegor och kunder att känna sig bekväma.
Om oss
Gemensam Kundservice består idag av ca 100 medarbetare som i dagsläget är fördelat på flera arbetsgrupper som tillsammans är tillgängliga får våra kunder alla dagar i veckan mellan 07.30-22.00. Vi erbjuder möjligheten att få jobba i ett stabilt företag och på en avdelning där vi strävar efter att hela tiden utvecklas i det vi gör idag och utveckla verksamheten i stort för att möta kundernas önskemål. Hos oss trivs du som gillar en miljö med hög förändringstakt, tempo och gemenskap.
Mer information
Tjänsten avser ett vikariat på 6 månader med start i mars.
Arbetstiderna innebär arbete i skift under tiderna 07:30-22:00 måndag-fredag . Andra arbetstider kan förekomma under semesterperioder.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
Som en del i vår rekryteringsprocess kan du få genomföra test. För ytterligare information kontakta:
För ytterligare information kontakta: Emma Paunia, Operativ Chef Gemensam Kundservice 073-824 17 84.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2024-01-31
Vi på LF Dalarnas är drygt 480 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna. #LI-Onsite
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.