OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu händer det massor hos oss på Psykiatripartners! Vi breddar vår verksamhet samtidigt som vi driver och utvecklar den öppenvårdsbaserade Barn- och Ungdomspsykiatriska specialistvården och mellanvården i centrala och östra Östergötland samt i Växjö på uppdrag av Region Östergötland och Region Kronoberg. För vuxna erbjuder vi öppenvårdspsykiatri på uppdrag av Region Östergötland. Sedan december 2018 är Psykiatripartners en del av PBM Sweden AB.
Vår metodik bygger på evidensbaserad hälso- och sjukvård och vi arbetar aktivt med att utveckla verksamheten för att jobba så effektivt och säkert som möjligt. Vi har mottagningar i Linköping, Motala, Mjölby, Norrköping, Jönköping och Växjö och är ca 100 medarbetare.
Vi är först i Sverige med att ha en gemensam mottagning för BUP och VUP, det ger unika möjligheter att arbeta med hela familjen samt att göra bra övergångar när ungdomarna blir 18 år. Ett nytt och lite annorlunda sätt att arbeta tillsammans mellan olika specialiteter.
Nu söker vi dig som vill ha ett övergripande ansvar för delar av våra flöden inom ekonomi, inköp, IT, administration och HR för våra enheter i Östergötland, Kronoberg och Jönköping. I rollen ingår att säkra att vi arbetar effektivt och med hög kvalitet inom Business Support. Du deltar i och är ibland drivande när det gäller utvecklingsprojekt och har många kontaktytor, både internt och externt. Du har ett lösningsorienterat och proaktivt arbetssätt och har en central och mycket viktig roll. Tjänsten är placerad i Linköping och ingår i Business Support-organisationen. Visst resande ingår i tjänsten.
Arbetsuppgifter
• Funktionellt/koordinerande ansvar för administrationen, inköp/leverantörsfakturaflödet, lokal IT samt delar av HR-flödet såsom on/off boarding av medarbetare
• Arbetsledaransvar för lokala administratörer
• Utföra nyckelkontroller och avstämningar i samband med månadsbokslut och rapportering
• Vara stöd till verksamheten och verksamhetscheferna när det gäller frågor inom ansvarsområdet
• Ta en aktiv roll i utvecklingen av interna processer för att skapa effektivitet och bättre uppföljning och kvalitet
• Delta i projekt kring implementation, dokumentation och utveckling av rutiner, processer och system tillsammans med den operativa verksamheten och koncernstaben
Vi söker dig som har:
• Utbildning på lägst gymnasienivå med ekonomisk inriktning, högskoleutbildning är meriterande
• Minst 3-5 års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi/administrativa flöden
• Erfarenhet från arbetsledande funktion
• En vilja att utvecklas och vara med och bidra till koncernens framgång
• God teknisk förståelse och intresse för system och processer och med en positiv inställning till att arbeta med ständiga förbättringar
Du är lösningsorienterad, ansvarsfull, ordningsam, och tycker om att ta egna initiativ. Du trivs med att ha många kontaktytor och att samarbeta med olika typer av människor.
Låter det spännande? Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Administrativa chef Kristin Malmberg på mail: kristin.malmberg@pbm.se
Vi behandlar ansökningarna löpande och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast 25 april. För att uppnå en så objektiv och rättvis urvalsprocess som möjligt tillämpar vi arbetspsykologiska tester. Provanställning om 6 månader tillämpas.
Läs mer om Psykiatripartners i Östergötland och tjänsten på www.psykiatripartners.se