Teamledare CEM Nummerspel & Lotter

Arbetsbeskrivning

Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök https://om.svenskaspel.se

Vill du vara navet i våra kunders upplevelse och av kommunikationen från affärsområdet Nummerspel & Lotter? Vi söker två inspirerande teamledare!

Jobba för en större upplevelse

Som Teamledare CEM ansvarar Du för att utveckla kundbasen mot satta kundutvecklingsmål, alla former av kommunikation med identifierade & oidentifierade mottagare i våra egna kanaler, sökordsmarknadsföring, affiliate marketing samt programmatiska- och sociala medieköp. Du kommer leda ett tvärfunktionellt team utifrån kundförflyttningar, produktaktiviteter, varumärkeskampanjer och mycket mer. Med hjälp av CRM-strategi/analys-funktionen skapas insikter och affärsmöjligheter definieras för kommunikationen.

Du leder ett tvärfunktionellt CEM-team tillsammans med relevanta resurser från Content och Analys genom att agera på definierade affärsmöjligheter och skapar bearbetningsplaner. CEM-teamet ansvarar även för att ta fram innehåll som produceras internt med hjälp av sektionen Content och externt med hjälp av konsulter samt att säkerställa en lärande kultur kring uppföljningar och insikter av kundkommunikationen i teamet. Som Teamleader håller du ihop kommunikationen över kanalerna och prioriterar densamma i teamets innehållskalendrar.

Vidare kommer du att:

• Säkerhetsställa löpande att teamets bearbetningsplan levererar enligt plan och drar lärdomar av resultaten
• Sammanställa och utvärdera teamets mål och nyckeltal ihop med Chef CEM samt säkerställer åtgärdsplan vid behov
• Införa ett nytt arbetssätt och kritiskt och kreativt tänkande i samarbete med CRM Analys/Strategi och Content
• Löpande vara delaktig i arbete med optimering, test och uppföljning av teamets bearbetningsplan och resultat
• Effektivisera teamets arbete genom att utveckla rutiner och kravställa på systemstöd i samarbete med CRM Analys/Strategi
• Löpande strukturera och ansvara för att teamets innehållskalendrar optimeras på exempelvis kundcentrerad kommunikation, varumärkesaktiviteter eller händelsestyrd kommunikation.

Är du den vi söker?

Du har ett stort intresse av, samt stor kunskap inom kommunikation och marknadsföring. Du är en sann inspiratör och har en god förmåga att konkretisera måltal för medarbetare på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Vidare är du driven, resultatfokuserad, pedagogisk och förändringsbenägen. Du trivs i att samarbeta med andra, har en förståelse för samarbete och vill se hela perspektivet. Det skadar inte heller om du är nyfiken på teknisk och digital utveckling och hur detta innebär möjligheter gällande kommunikation.

Du har:

• Relevant högskole/universitetsutbildning eller motsvarande
• Minst 5- års erfarenhet av kommunikation i antingen egna eller köpta kanaler. Bakgrund antingen på kundsida (helst från spelbranschen) alternativt som konsult från någon form av kommunikationsbyrå.
• Erfarenhet från att arbeta i en stor snabbrörlig organisation nära försäljning, produkt och marknadskommunikation.

Upplev Svenska Spel

Att jobba på Svenska Spel rymmer många upplevelser. Hos oss kan du känna pulsen, våga drömma stort och stolt erbjuda spel som är till glädje för alla. Vi är svenska folkets spelbolag som förebygger spelproblem, som sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Vi är omtänksamma kollegor som tar fram det bästa hos varandra, vi har ledare som utmanar och stöttar, vi investerar i dig, din hälsa och kompetens. Du kommer spela en viktig roll när vi skriver nästa kapitel i Svenska Spels historia. Nu satsar vi framåt för en ännu större upplevelse – för våra kunder, för samhället, för dig.

Ansökan och kontaktuppgifter

Rollerna är tillsvidare på heltid med placering på vårt huvudkontor i Visby eller Solna. Är du redo för en större upplevelse? Tveka inte att ansöka redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, dock senast den 10 juni.

Frågor om tjänsten: Andreas Clifford, andreas.clifford@svenskaspel.se

Frågor om rekryteringen: Ulrika Ekbohm, ulrika.ekbohm@svenskaspel.se

Facklig kontakt: Johnny Wid, johnny.wid@svenskaspel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 28 maj 2018

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024