OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lowell söker affärsinriktad Teamledare till Client Delivery teamet i Göteborg
Vill du driva och utveckla ett av våra team som arbetar på en av Lowells viktigaste avdelningar, närmast våra företagskunder? Vi bygger nästa generations Client Delivery team med högt fokus på kvalitet och värdeskapande klientrelationer. Så har du erfarenhet av att leda andra och har förmågan att lyfta och inspirera till goda prestationer - då har vi en spännande utmaning för dig!
Lowell är ett av Europas största inkassobolag med drivkraften att få krediter att fungera bättre för alla. Vi har en hög ambition för att leverera bästa möjliga servicen för våra klienter. Det gör vi genom att ta hand om inkassohanteringen på ett effektivt sätt, men samtidigt med kvalité så att klientens goda relation med kunden består. Vi erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar samt omfattande analystjänster.
I Sverige har Lowell kontor i Stockholm och Göteborg med totalt 250 anställda. Hela Lowell-koncernen har 4 400 anställda varav 850 har hemvist i Norden. Mer information om Lowell hittar du på www.lowell.se.
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum den 5 november.
Om tjänsten
Inom Client Delivery teamet sker merparten av Lowells alla klientkontakter. Teamet ansvarar för den dagliga leveransen emot klient och har tät kontakt med både stora och små klienter. Varje kontakt ska ge en stark klientupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad.
Vi letar nu efter en Teamledare som brinner för att utveckla sina medarbetare för att nå uppsatta mål och företagets övergripande strategier. Du kommer att ha personalansvar för ca 8-12 personer och kan även själv få ett ansvar för en klient.
Du rapporterar till Head of Collection Strategy.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Arbeta för att ge vår viktigaste tillgång, vår personal, rätt förutsättningar för goda prestationer.
* Skapa ett inspirerande och utvecklande arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetare.
* Genom ett coachande ledarskap skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga mål.
* Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter.
* Säkerställa compliance och kvalitet i det dagliga arbetet.
* I nära samarbete med vår säljavdelning proaktivt utveckla våra relationer med klienterna både fysiskt & digitalt.
* Utmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagen.
Merparten av din arbetsdag tillbringar du tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål. Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.
Vem vi söker
* Dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda team.
* Dokumenterad erfarenhet av inkassobranschen, gärna med inriktning mot klienthantering och B2B.
* Van att arbeta mot uppsatta mål och i enlighet med företagets vision.
* Erfaren kommunikatör och relationsbyggare.
* Tar initiativ, fattar beslut och uppvisar handlingskraft.
* Intresse för att utveckla och motivera andra.
* Resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå.
* Erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar och det är meriterande om du kan tillämpa Lean.
Vad vi erbjuder
Ett mycket spännande ledaruppdrag med stor påverkan på ditt teams resultat. Att arbeta på Lowell präglas av en varm atmosfär, ett positivt arbetsklimat med ett nära samarbete kollegor emellan och en vilja att du ska lyckas. Din insats och ditt engagemang kommer att spela en central och viktig roll för hur väl våra rådgivare kommer att lyckas med sitt arbete och därmed hur väl vi når vårt syfte i våra kundmöten.
Ansökan
För frågor kring tjänsten, kontakta Ken Forslund, Head of Collection Strategy, +358 44 024 02 74 eller Petra Fryxell, Talent Experience Partner, 072-741 15 79.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lowell Group