OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Amendo söker för kunds räkning en person som kommer att verka i en entreprenöriell, internationell organisation med mycket dynamik och högt i tak.Företaget är beläget i Solna.Tjänsten är tillsvidare på heltid.Arbetsbeskrivning Du kommer att ansvara för ett team på fyra kredithandläggare som arbetar med kravhantering på nordisk basis med placering i Stockholm.Tjänsten innebär vidare att granska, utveckla och implementera rutiner för att minimera kreditförluster och maximera inbetalning från kunder.Här ingår att löpande se över kreditpolicy och gällande processer.Vidare kommer du att arbeta med månadsrapportering till ledningen och med ett strukturerat förhållningssätt kommunicera kravhanteringsfrågor och lämpliga tillvägagångssätt i verksamheten och med berörda avdelningar.Rollen innebär mycket utåtriktade kontakter med såväl kunder, finans - och försäljningsteamet.Tidigare erfarenhet Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av kredit - och kravhantering, gärna med erfarenhet av ledarskap/teamledarskap.Du har stor kunskap om gällande lagar i dessa avseenden.Förståelse och känsla för finansiella frågor, statistik och analysarbete är viktigt för tjänsten. Vidare har du goda datakunskaper i excel/access, gärna även kunskaper i SAP, men inget krav för tjänsten.Då du kommer verka i en internationell miljö är det dock ett krav med goda kunskaper i engelska.Personlighet Som person har du en analytisk och kommunikativ läggning, såväl skriftligt som muntligt.Du har förmågan att se helheten och kan därifrån konkretisera åtgärdsplaner även ner på detaljnivå.Du är systematisk och strukturerad i ditt arbetssätt och gillar att bygga grund och stöttepelare i organisationer som präglas av hög konkurrens och förändring.Ansökan Välkommen med din ansökan online på vår hemsida www.amendo.se.Vid ev.