OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varner består av 10 unika brands; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, WOW, Volt, Urban, Junkyard, Levi’s Store och Nike Store. Vi är 8.800 medarbetare, har 1.350 butiker och är en av norra Europas största textilkoncerner.
Våra butiker är fördelat på 5 länder; Norge, Sverige, Danmark, Finland och Island.
Retail Fashion är i stor utveckling, där teknologi och nya handelsmönster ger nya möjligheter. Varner ligger i framkant av denna utveckling. Vi möter våra kunder varje dag med våra brands och sätter våra kunder i centrum för vårt mål om den bästa handlingsupplevelsen inom Retail.
Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt.
Varner Service Office ligger i Slependen utanför Oslo. I tillägg har Varner serviceavdelningar i Sverige och Finland.
Till vår Import- & Distributionsavdelning i Vänersborg söker vi nu en Teamledare till Externa varor. Teamet arbetar med de administrativa processerna kopplade till mottag av externa varor. Som Teamledare är du ansvarig för driften. Du leder och fördelar uppgifterna inom teamet samt utvecklar de processer teamet ansvarar för. Externa varor är ett växande segment för Varner och du är central och drivande i att optimera flödet av externa varor via DC.
Din profil
Rollen kräver kommunikation, struktur och samarbete på många nivåer och är en viktig funktion när det gäller att strukturera ett växande flöde med stor utvecklingspotential. Som person är du ansvarstagande och utvecklingsorienterad. Du är analytisk och har förmågan att kommunicera och presentera information.
För att lyckas i rollen tror vi att du har följande egenskaper och kompetenser:
Högskole-/universitetsutbildning inom logistik eller liknande
Erfarenhet av arbete med externa varor i liknande roll
Erfarenhet av att leda och fördela arbetsuppgifter
Erfarenhet av processutveckling
Goda kunskaper i Excel
Vi erbjuder
En spännande möjlighet att vara med och bidra till Varners framtida logistik. Organisationen är platt och informell, karaktäriseras av kommersiellt fokus, högt tempo med korta beslutsvägar, enkelhet och passion.
Arbetsuppgifter:
Leda och fördela arbetet inom teamet
Ansvara för att ledtider för avisering och inlagring följer uppsatta mål, agera vid avvik
Ansvara för att samarbete med inköp, leverantörer och lager fungerar enligt uppsatta rutiner
Driva det löpande effektiviseringsarbetet i teamet och med andra avdelningar
Ansvara för att leverantörsfakturor hanteras korrekt och betalas i tid
Ansvara för att avvik mot leverantör gällande kvalitet och kvantitet hanteras enligt uppsatta rutiner
Du rapporterar till Import- & Distribution Manager.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse, placeringsort Vänersborg. Rekrytering sker löpande med sista ansökningsdatum 2021-04-06.
Vid frågor kontakta Import- & Distribution Manager Anna Sahlén via anna.sahlen@varner.com
Välkommen med din ansökan!