OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Vill du vara en del av en nytänkande förvaltning som bidrar till en bättre vardag för de som bor, verkar och vistas i Halmstads kommun? På serviceförvaltningen jobbar vi tillsammans för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service inom alla våra områden. Vi erbjuder tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och lönehantering samt kommunvägledning.
Vi är en professionell organisation i ständig utveckling, varje dag ger en ny möjlighet att prova nya metoder och arbetssätt. Ibland lyckas vi och ibland lär vi oss – båda är bra! Vi ger ett gott bemötande till alla, från barnen och pedagogerna på förskolan till våra äldre på äldreboendena. Vi är förvaltningen som är med våra kommuninvånare hela livet. Vill du också vara med?
FM-service tar hand om lokaler i hela kommunen, allt från skolor och förskolor till idrottshallar och kontor. Vi städar en yta motsvarande 55 fotbollsplaner, sköter alla fastigheter och utemiljön runt dem samt gör vaktmästartjänster.
ARBETSUPPGIFTER
Gillar du att arbeta med kundkontakter och att utveckla medarbetare? Om svaret är ja och fastighetsområdet är ett intresse för dig kan vi erbjuda ett varierande arbete med mycket eget ansvar och frihet.
Som teamledare inom FM-service med inriktning fastighetsnära tjänster får du möjlighet att göra skillnad för dem som vistas i, arbetar i och besöker Halmstads kommuns lokaler. Du arbetar både på individ- och gruppnivå med att samordna och motivera medarbetarna för att skapa en god kundtillfredsställelse. Planeringsarbete, uppföljning och analys av statistik från vårt ärendehanteringssystem ingår också i uppdraget. Du upprättar gemensamma processer och kommer med utvecklings- och förbättringsförslag som driver vår verksamhet framåt.
Inriktningen mot fastighetsskötsel innebär att:
- Planera och samordna det dagliga arbetet inom fastighetsskötsel
och verksamhetsservice
- Stötta medarbetarna i arbetsrelaterade frågor
- Planera skötselarbetet för året
- Samarbeta tätt med våra kunder; både med förvaltare och med
personalen ute i verksamheterna
- Utföra kvalitetskontroller
- Läsa och tolka avtalstext
- Läsa ritningar
- Ansvara för att myndighetsbesiktningar genomförs och följs upp
- Delta i upphandlingar
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning, gärna inom fastighetsområdet. Du har flera års erfarenhet av praktiskt arbete inom fastighetsområdet. Likaså har du minst ett års erfarenhet av att ha en ledande roll, i arbetslivet eller föreningslivet samt av administration och resursplanering.
För att lyckas i denna roll behöver du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor och teamutveckling samt brinna för att ge god service till kunderna.
För att kunna genomföra uppdraget krävs ett körkort med lägst behörighet B för manuell växellåda. Du måste också ha en god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. En stor del av arbetet utförs i olika system, därför är en förutsättning för tjänsten att du är en mycket van användare av digitala verktyg och med lätthet sätter dig in i och lär dig nya system. Du ska kunna hantera Office 365 på hög nivå samt ha erfarenhet av systematiskt brandskyddsarbete, elsäkerhet och kvalitetskontroller.
Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet av Facility Management.
Du ska gärna ha arbetat i ett ärendehanteringssystem eftersom det i arbetet ingår att lära ut och stötta i att dagligen använda vårt ärendehanteringssystem. Du har också förmågan att se möjligheter med den digitala utvecklingen av exempelvis verktyg och system.
Dina personliga egenskaper kommer att vara mycket viktiga för oss. Bemötande och service är en stor del av vår vardag, därför måste du vara utåtriktad, flexibel och kan ta egna initiativ för att hitta lösningar med kundens bästa för ögonen. Du vågar fatta självständiga beslut utifrån den kunskap du har eller får av dina kollegor och har förmågan att driva dig själv och andra framåt i arbetet.
ÖVRIGT
Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det görs genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Är du inte det behövs ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.
Våra medarbetare behöver uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Du beställer utdraget som heter "Arbete inom skola eller förskola" på polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Helen Carlzon, Områdeschef