Teamledare felsökning

Teamledare felsökning

Arbetsbeskrivning

Tycker du om kundkontakt och service? Gillar du att vara i händelsernas centrum och koordinera, värdera, analysera och prioritera uppgifter? Bli vår kunds nya teamledare inom Felsökning!
Inom Kvalitetsavdelningen finns en felsökningsgrupp som ansvarar för felsökning, analys och åtgärdande av felaktiga produkter (kretskort, routrar och switchar) som kommer från både den interna produktionen samt returer från kund, likt en eftermarknadsavdelning. I gruppen arbetar 10 felsökare med att förstå, hitta och åtgärda fel eller problem. Till det här teamet letar vår kund efter en teamledare! Som teamledare kommer du dels att vara kontaktperson när kunder hör av sig, och dels fördela de uppdrag till teamet. Du behöver göra prioriteringar utifrån resurser, kompetenser och andra parametrar. En annan viktig arbetsuppgift kommer vara att arbeta med att förbättra planering och uppföljning.
Felsökningsavdelningen rapporterar till Kvalitetschefen och här finns ett tätt samarbete med kvalitetsavdelningen, men även andra delar av organisationen, som produktion, logistik, produktionsteknik och RD. Dina närmsta kollegor är Felsökare som likt dig har som fokus att förstå, utreda och analysera problem på produkter för att sedan kunna lösa problemen, antingen själva eller genom att hitta rätt i organisationen. Har du tänkt att du är en bra "spindel i nätet" så är det här rollen för dig!
Vad innebär rollen?
Rollen innebär att agera kontakt och filter mellan interna och externa kunder som behöver hjälp med felsökning och de felsökare som jobbar i teamet. Det är en roll som kombinerar ledning och koordinering av operationella verksamheten och kommunikation med kunder. Vår kunds kunder finns över hela världen och kommunikation sker på engelska och svenska. Det här är en spännande möjlighet för dig som vill vara med och sätta ett nytt arbetssätt och vara en viktig teamledare och koordinator kundens nya grupp.
Som Teamledare kommer du bland annat arbeta med att:
Koordinering av inflöden till Felsökningsavdelningen, både från kundens produktion och från deras kunder.
Prioritering av ärenden utifrån tid och tillgänglighet.
Optimera arbetssätt och verktyg för att förbättra vår förmåga att hantera felsökning och reparation.
Administration och uppföljning av reparationsordrar.
Kommunikation med kunder
Styrning av den dagliga operativa verksamheten på felsökningsavdelningen.

Vem letar vi efter?
Vi letar efter dig med någon typ av teknisk bakgrund, och trivs med att jobba med både teknik och kundkontakt. Det är meriterande med elektronikkunskap/-erfarenhet. Du arbetar gärna med att förbättra processer och är duktig på att förstå problem och behov. Du sätter Kvalitet och Kundfokus i främsta rummet, samt är flexibel och har förmåga att prioritera.
Krav:
Teknisk utbildning, gärna elektronik och gärna eftergymnasial.
Duktig på att planera och följa upp resultat.
Kommunicera muntligt och skriftligt på engelska och svenska

Meriterande:
Erfarenhet av att leda team eller arbeta med verksamhetsförbättringar. 
Erfarenhet av att jobba i affärssystem, särskilt IFS
Tidigare erfarenhet av att jobba med felsökning/reparation av elektronik
Vana av projektledning eller orderhantering, gärna service eller reparationsordrar.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024