Teamledare för Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa för företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 590 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 orter över hela landet, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

Teamledare för Kontaktcenter

Vår affärsenhet inom Feelgood erbjuder ett exklusivt tjänsteutbud, vilket i huvudsak bygger på hälsovårdskompetens, IT-system och telefoni. Tjänsterna hjälper kundernas medarbetare till smidig vård/rådgivning och företagens ledning att få grepp på status och underlag för att arbeta både strategiskt och praktiskt med hälsa.

För att underlätta för koncernens kunder och effektivisera vårt interna arbete ska vi bygga upp ett center för att samla den lokala telefonin. Det börjar som ett projekt och har som målsättning att med tiden ta över huvuddelen av den telefoni som idag ligger lokalt och sköta den från vår gemensamma nya tjänst.

För att driva detta söker vi nu en teamledare som kommer att bygga upp och sköta tjänsten.

Ansvarsområden/arbetsuppgifter:



• Ansvara för att leda projektarbetet och expansionen

• Ansvara för att kontaktcenter omsätter och levererar enligt krav

• Ansvara för telefonilösningen

• Rekrytering av personal

• Bygga upp struktur, rutiner och processer

• Arbeta med att anpassa teknik och personal till behov

• Operativt arbeta med att ta emot Feelgoods kunder i telefon

• Planera och leda arbetet för tjänsten kontaktcenter

• Administrera system och lösa problem

• Rapportera till affärsenhetschef

• Ingår i affärsenhetens ledningsgrupp


Kvalifikationer:

Du har sedan tidigare erfarenhet av att framgångsrikt leda en grupp. Genom olika roller har du har lärt dig att organisera och styra arbetsflöden. Det är meriterande om du arbetat med telefoni. Troligen har du en vårdutbildning, t.ex. sjuksköterska eller undersköterska.

Rollen kräver god erfarenhet och förståelse för hantering av kund, såväl intern som extern. Du har arbetat med olika system och har ett djupt intresse för vad system kan bidra med.

Som person är du strukturerad, pedagogiskt, en god kommunikatör samt har lätt att få saker gjorda. Du behärskar svenska i tal och skrift, liksom engelska i tal.

Övrig information:

Vi är 18 medarbetare som levererar våra tjänster för att skapa Sveriges friskaste kunder. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat är delar av vår kultur och vardag. Affärsenheten ligger i Marievik nära Årstavikens strandpromenad och bra kommunikationer.

Vi välkomnar såväl kvinnliga som manliga sökanden!

Välkommen att skicka din ansökan redan idag genom att klicka på knappen ”ansök>>” nedan! Läser du på annan site, gå till Feelgood.se och välj ”karriär” högst upp. Sista ansökningsdag är den 12 augusti.

Om möjlighet finns, kommer intervjuer att ske löpande. Vid frågor ring affärsenhetschef Nils Österlund, tfn 070-4595202.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Feelgood
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 juni 2013

Besöksadress

Rådhusgatan 6
None

Postadress

Banérg. 28, Box 5254
Stockholm, 10246

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024