Teamledare för Kundservice

Teamledare för Kundservice

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett härligt team som tillsammans levererar bästa möjliga service till våra kunder? Drivs du av att varje dag möta nya utmaningar och att utvecklas? Då är detta jobbet för dig! Ta chansen och sök ett omväxlande arbete på Europas och Sveriges största däckkedja och bidra med att skapa en enkel tillvaro för alla på väg.

Arbetsbeskrivning:

Som Teamledare för Kundservice på Euromaster har du det övergripande ansvaret för att driva avdelningen framåt och utveckla den i enlighet med företagets mål och visioner. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med kundservice samtidigt som du har en coachande roll mot dina medarbetare. I rollen ingår även att identifiera och driva förbättringsarbete för att trimma våra processer, system och hur vi arbetar, med fokus på digitalisering. Vårt mål är att göra det enkelt för våra kunder att göra affärer med oss; och då krävs det ett stort driv för att förbättra och förenkla våra rutiner.

Inför högsäsong, två gånger om året, är du ansvarig för rekrytering och utbildning av ny säsongspersonal och du arbetar i samråd med Business Support Manager för att säkerställa att bemanning och kompetens i kundserviceteamet är på bästa möjliga nivå. Du arbetar också aktivt för att hålla en hög servicenivå med fokus på merförsäljning.
Vi söker dig som:

Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice och sälj, gärna i en coachande eller utbildande roll. Du brinner för service, försäljning och har ett driv att vilja förbättra rutiner och processer för att skapa en kundservicefunktion i toppklass. Du har mycket god systemvana och administrativa färdigheter, van att arbeta med många olika kontaktytor och lätt för att bemöta kund på ett professionellt sätt. Erfarenhet av att driva projekt och förändringsarbete, gärna inom digitalisering, ses som meriterande.

För att passa in i rollen och trivas med arbetet ska du ha ett högt engagemang, vara serviceinriktad och motiveras av att hitta lösningar på problem. Du är en tydlig kommunikatör som är samarbetsvillig, trivs med god gemenskap och bidrar gärna med arbetsglädje till dina kollegor. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Varberg, startdatum så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten kontakta Martina Engelin, Business Support Manager, via mail: martina.engelin@euromaster.com
Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Euromaster AB, som är ett helägt dotterföretag i Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2400 serviceverkstäder i 17 länder. Med djup kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst- och serviceerbjudande kring däck- och fordonservice kan företaget erbjuda lösningar för alla kunder liten som stor. Bolaget är marknadsledande på B2B kunder och flertalet av det största företagen i Sverige har valt Euromaster som tjänsteleverantör inom däck och fordonservice. Med en tydlig miljöprofil har Euromaster även en regummeringsfabrik för återvinning av lastbilsdäck.

Bolaget har 80 års erfarenhet i branschen, finns på över 100 orter i Sverige i ett nätverk med av 130 verkstäder, 450 anställda och en omsättning om 1,3 miljarder. Euromaster har sitt svenska huvudkontor i Varberg.

Läs mer på: www.euromaster.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Accounting Manager Hanna Suomalainen
0340-647807
Filialchef Mikael Larsson
0727-254 005
Filialchef Jim Wallén
0703-829033
Operativ chef Region Väst Stefan Lundahl
0708-829041
Filialchef Mathias Zidén
0708-829062
Filialchef Pär Fredberg
0703-829383
Operativ Chef Stefan Lundahl
0708-82 90 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Euromaster AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 22 juli 2022

Besöksadress

Stormhallsvägen 6
None

Postadress

Box 1134
VARBERG, 43215

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024