Teamledare för kundservice sökes till Elga AB

Arbetsbeskrivning

Aptera Bemanning & Rekrytering.

Vi etablerade vår verksamhet 1984 och har ett mycket stort och välutvecklat kontaktnät i alla branscher. Vi arbetar mycket professionellt mot såväl kunder som kandidater för att uppnå högsta möjliga träffsäkerhet i alla uppdrag.

Elga AB, som ingår i ITW Koncernen, arbetar med tillverkning och försäljning av svetsutrustning och tillsatsmaterial. Företaget ligger i Partille, har ca 40 anställda och en omsättning på ca 200 miljoner. Företagets kunder finns främst i Norden men export sker även till andra delar av världen. Elga samarbetar med sina systerbolag i Europa. Läs mer om företaget på www.elga.se.


Elga AB söker nu, i samarbete med Aptera Bemanning & Rekrytering, en teamledare till sin kundserviceavdelning.

Beskrivning av tjänsten

Kundserviceavdelningen på Elga är en självgående avdelning som ansvarar för företagets kunder, främst inom Norden men även för exportkunder i andra länder.

Teamledarrollen på kundserviceavdelningen är en spännande tjänst med varierande arbetsuppgifter, där det finns stor potential att utveckla avdelningen. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter inom företaget på sikt.

I den här tjänsten kommer du att ansvara för företagets kundservice som består av fyra medarbetare, inklusive dig själv. Du ingår själv i det operativa arbetet på avdelningen.

Det dagliga arbetet på kundserviceavdelningen består av orderläggning där beställningar, som tas emot via telefon, mail och fax, läggs in i systemet. Kundservice ansvarar sedan för beställningarna fram tills dess att godset är levererat till kund. Utöver daglig kontakt med kunder har kundservice löpande kontakt med produktion, inköp, lager, fraktleverantörer och försäljning.

I din roll som teamledare ingår att proaktivt driva utvecklingen av avdelningen, i syfte att förenkla och förbättra allt som hör till kundserviceavdelningen. Det omfattar arbetsrutiner, processer, förbättringar av IT-system, kundbemötande m.m. Du genomför förändringar och förankrar dem i organisationen och hos kunder. Du fördelar arbetet i teamet med syfte att alltid kunna upprätta en god service åt företagets kunder, även vid sjukfrånvaro och semester. Givetvis ingår det i din roll att motivera och stötta dina kollegor i deras dagliga arbete.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på kundserviceavdelning eller liknande, gärna med ledarskap inkluderat i din tjänst. För att lyckas prestera bra i den här tjänsten behöver du vara en naturlig ledare som är lösningsfokuserad och gillar att driva förändringsarbete. Du är en självgående och ansvarstagande person som motiverar dina medarbetare genom egen arbetsprestation, engagemang och lyhördhet.

Du behärskar både svenska och engelska, i både tal och skrift.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Katarina Holmdahl på Aptera Bemanning & Rekrytering, telefon 031-20 03 36. Under veckorna 28 - 31 är tillgängligheten att besvara frågor begränsad.  

Sista ansökningsdag är den 3 augusti. Intervjuer kommer att påbörjas under v. 32.

Du är välkommen att söka tjänsten via www.aptera.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Magnusson (fd Sjöblom)
031 200 332
Glenn Mörk
031-200335
Katarina Holmdahl
0727424046
Senior Rekryteringskonsult Lotta Magnusson (fd Sjöblom)
031 200 332
VD & Senior Rekryteringskonsult Glenn Mörk
031-200331
VD & Senior Rekryteringskonsult Glenn Mörk
031-200335
Senior Rekryteringskonsult Lotta Magnusson
031 200 332
VD & Senior Rekryteringskonsult Glenn Mörk
0722309740

Sammanfattning

Besöksadress

Södra vägen 20 41254 Göteborg
None

Postadress

Södra vägen 20
Göteborg, 41254

Liknande jobb


25 november 2024

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024