OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
XXL Sport & Vildmark ska vara ett eldorado för sport och vildmarkintresserade. Vår affärsidé är att vi ska tjäna pengar genom att erbjuda ett stort urval av kända varumärken inom sport och vildmark till marknadens lägsta priser genom Nordens mest effektiva kedjekoncept. Vi ska ha stora varuhus med ett unikt utbud och i vår affärsplan står det inskrivet att vi ska vara bäst, vi ska tjäna pengar och att vi ska ha kul. Med den parollen ska vi bli störst i Norden, och vi är ute efter DIG!!! Vi som arbetar i XXL har det mer hektiskt än andra, detta eftersom vi strävar efter att vara bäst. För att var bäst måste vi utveckla oss snabbare än konkurrenterna. Detta innebär att vardagen ibland är mer hektisk i en god arbetsmiljö. Det andra väljer att kalla kunder, förtjänar att kallas och bli behandlad som gäst på XXL.
Är du professionell inom kundservice? Har du redan erfarenheter av att bygga upp, genomföra och utveckla kundservicen i olika kanaler? XXL söker nu en Team Leader som ska ta över det operativa ansvaret för kundservice i Sverige. Om utveckling av kundservice av hög kvalitet ligger dig varmt om hjärtat och du delar våra värderingar och passion för sport och vildmark, kan du vara den vi söker!
Varje kund till XXL förtjänar femstjärnig service och ditt jobb är att garantera detta för den svenska marknaden i alla våra kundservicekanaler. Du kommer att utveckla kundservicen i Sverige baserat för givna nyckeltal.
Arbetsuppgifter
• Säkerställa att vi ger en utmärkt servicenivå till alla våra kunder
• Hantera den svenska kundtjänsten effektivt i enlighet med vår kundtjänst-strategi, utvecklingsplan, mål och vision
• Säkerställa att vi med hög prestanda når våra uppsatta KPI:er i våra dagliga rutiner
• Vår passion är att erbjuda den bästa kundupplevelsen i branschen så vi vill att du delar vår passion för kundservice samt att du har ett vinnande tänkesätt
Kvalifikationer
Du är helt enkelt den bästa kundservicemedarbetaren genom alla tider och du vet hur du delar med dig av och lär ut dina erfarenheter till andra. XXL: s värderingar och företaget självt är nära ditt hjärta och du vill på ett passionerat sätt serva våra kunder på bästa möjliga sätt.
Vad vi letar efter:
• En professionell person som vill jobba i vårt högt motiverade kundtjänst-team i Sverige
• Riktig passion för att utveckla och ge utmärkt kundservice
• Riktig passion för att utveckla och coacha ditt team
• Minst 3 års erfarenhet inom kundservice/call-center i en liknande position
• Lämplig utbildning
• Erfarenhet av förändringsarbete är meriterande
• Flytande i svenska och engelska är ett krav och kunskaper i något annat nordiskt språk ses som en fördel
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Bromma och du rapporterar till Head of Customer Service XXL Group.
Detta är en unik möjlighet att ansluta sig till den snabbast växande och största sportkedjan i Norden och om du är villig att ge oss 100%, kan vi erbjuda dig bra karriärmöjligheter de kommande åren.
Ansökan
Om du känner dig redo för utmaningen och delar XXL:s passion för kundservice, vänta inte med din ansökan då urval sker löpande!
Infinity är ansvarig för denna rekrytering och om du har några frågor, tveka inte att kontakta Anton Fredriksson på Infinity, 070-3115159
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum
Anton Fredriksson
Emil Nilsson
0705591192