OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varför ska du jobba hos Releasy?
Kanske arbetar du som ledare inom ett serviceyrke och vill testa något nytt? Eller finns du inom Kundtjänst och vill ta nästa steg i karriären?
Releasy söker en engagerad Teamledare som kan leda ett SL team inom Kundservice. Dina framtida medarbetare tar emot kundärenden via telefon, mejl och chatt från SL.
Vi söker dig med ambitionen att vara en stöttande ledare som coachar sina medarbetare mot företagets mål och individens utveckling. Som ny Teamledare på Releasy får du utbildning i din nya roll och coachning av din närmsta chef.
Snabbfakta
Roll:
Teamledare i team 8117
Stad:
Linköping, Mjärdevi
Omfattning:
100 %
Lön:
Månadslön enligt kollektivavtal
Startdatum:
Enligt överenskommelse, det finns möjlighet att starta omgående.
Arbetstider:
Huvudsakligen dagtid kontorstider men kväll och helg förekommer regelbundet.
Anställningsform:
Vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning
Ansökan stängs:
2022-03-18
Hos oss erbjuds du
Vi söker dig som
• Drivs av goda resultat och att arbeta mot tydliga mål.
• Trivs i en föränderlig miljö med högt tempo.
• Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
• Har som lägst gymnasial utbildning samt en god datorvana.
• Gärna har erfarenhet av serviceyrket och att arbeta i en ledarroll, men detta är inget krav.
Om rollen & arbetsuppgifter
Som Teamledare är det din uppgift att leda dina medarbetare mot att nå era mål. Du har huvudansvar för teamets lönsamhet och jobbar aktivt med att kvalitetssäkra vår kundservice genom coachning och uppföljning. Som Teamledare ansvarar du för teamets välmående och har personalansvar för ca 20 medarbetare. Tjänsten innebär dessutom administrativa uppgifter och du rapporterar era resultat till din chef, Business Manager.
Releasy är en målinriktad arbetsplats som arbetar med den bästa kundupplevelsen i fokus. För att trivas i rollen behöver du vara en naturlig inspiratör som motiverar och lyfter andras prestationer, bygger goda relationer och är ordningsam. Du sitter placerad hos dina medarbetare i ett öppet kontorslandskap och ingår i ett team av andra ledare.
Ansökan
Är du den vi söker? Sök rollen idag!
Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi gör bakgrundskontroller för att undanröja eventuella frågetecken gällande din framtida arbetsprestation. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt personnummer. Du kommer även genomgå ett screeningtest som testar din problemlösningsförmåga samt ett personlighetstest.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Malin Bergstedt-Leander på malin.bergstedt-leander@releasy.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Releasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har ca 1300 anställda fördelat på fem verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm och Barcelona. I Linköping arbetar ca 450 medarbetare i öppna kontorslandskap med uppdrag mot SL, Färdtjänst, Dagens Nyheter, Expressen, Axfood och Telia.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Björk
jessica.luppert-tell@releasy.se
Lisa Löfström
0707950974
gabriel.henriks@releasy.se
simon.larsson@releasy.se
Christoffer Andersson
0704447325
Erika Sahlén
0771-350900
Petter Paulsson
Sebastian Andersson
Josefin Danielsson
0771-350 900