Teamledare för telefonister och receptionister till Södersjukhuset

Arbetsbeskrivning

Södersjukhuset – ett akutsjukhus mitt i Stockholm, är hela livets sjukhus där vi med hög kompetens och bra samarbete strävar efter att vara Sveriges ledande akutsjukhus. På Södersjukhuset bedrivs även en omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten och se till att leva upp till våra ledord: ”för patienten - med patienten”.
Avdelning IT och eHälsa är en stabsfunktion som omfattar både utveckling och förvaltning. Avdelningens uppdrag är att bedriva ett proaktivt arbete kring IT, telefoni och eHälsa utifrån ett verksamhetsperspektiv såväl som ett patient- och användarperspektiv. Avdelningen är indelad i tre sektioner – Telefoni, IT & Utveckling och Förvaltning.
 

Till avdelning IT och eHälsa sektion Telefoni söker vi nu en erfaren teamledare för vår telefonväxel och sjukhusadministrationens reception. Som teamledare ansvarar du för att det dagliga arbetet fungerar i vår reception och växel, men också för att driva förändringsarbete och aktiviteter kopplade till förvaltningsplaner och avdelningens verksamhetsplan. I ditt uppdrag ingår också att själv arbeta operativt som receptionist och telefonist och du blir en del av ett teamet. Vidare kommer du ha daglig kontakt med många av Södersjukhusets verksamheter. I rollen ingår inte personalansvar.  
 
Arbetsuppgifter: 
Som teamledare för telefonist- och receptionsverksamheten på sektion Telefoni arbetar du med: 
• Övergripande leda och fördela arbetet i reception och växel 
• Bemanningsplanering och schemaläggning i reception och växel 
• Handläggning av eTjänstekort och passerkortsbehörigheter 
• Besöksmottagning i receptionen 
• Besvara och koppla vidare samtal  
• Akutlarmshantering  
• Ser till att uppsatta mål och leveranser nås inom förvaltningsområdet  
• Driva förändringsarbete och aktiviteter kopplade till avdelningens verksamhetsplan 
• Tjänsteansvarig för eTjänstekort 
 
Kvalifikationer: 
Gymnasieutbildning och teamledarutbildning med inriktning mot receptionist- och/eller telefonisttjänster eller motsvarande kompetens. Högskoleutbildning och kurser inom bemötande och service är meriterande. 
Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta som teamledare och med bemanningsplanering. Du har erfarenhet av att på egen hand arbeta med planering och genomförande av förbättringsaktiviteter samt utveckling av receptions- och telefonisttjänster. Erfarenhet av utvecklingsarbete inom dessa tjänsteområden i en större organisation är högt meriterande. Meriterande är också erfarenhet från sjukvårdsbranschen och handläggning av eTjänstekort. 
Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. 
 
Personliga egenskaper: 
Du är ansvarstagande, van att driva ditt arbete självständigt och är resultatorienterad. Du klarar av att hålla fokus trots många parallella frågor. Vidare har du en god kommunikationsförmåga, både verbalt och skriftligt, samt förmåga att anpassa budskap efter mottagare och situation. Du har en helhetssyn vad gäller verksamhetens behov, både på kort och lång sikt. Arbetets karaktär ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.  
Genom det operativa arbetet som telefonist och receptionist, och med ditt teamledaransvar, ser du till att upprätthålla en hög servicenivå. Du gillar att ge service och att vara ansiktet utåt. För att passa in i rollen har du en hög personlig integritet och vet vad som krävs för att skapa ett starkt team.
 

Anställningsform:  
Schemalagd 38:15 tim/v , kvällar och helger ingår enligt schema
 

Information om tjänsten lämnas av: 
Chef sektion Telefoni Mikaela Nissander 
tel:08-616 11 01
 

Fackliga företrädare:  
Vision Lena Orberson tel:08-616 15 75  
 

Övrig information: 
Frågor via mail besvaras av  
mikaela.nissander@sodersjukhuset.se  
Ansök via annonsen, ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Wiberg

Niklas Blomberg
08-616 17 10
Tina Sjöqvist
08-616 2961
Anna-Karin Svedén
08-616 18 27
Nina Hermansen
08-616 1212
Viveca Dahlström , 08-616 28 11
08-616 1589
Peter Blomberg
08-616 31 75
Nancy Skohg

Nancy Skohg

Petra Ekbacke, Vårdenhetschef
08-616 20 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södersjukhuset
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lön efter överenskommelse
  • Schemalagd arbetstid 38:15 tim/vecka kvällar och helger ingår Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 januari 2018

Besöksadress

Sjukhusbacken 10
None

Postadress

Sjukhusbacken 10
Stockholm, 11848

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024