Teamledare för uppstart av kundservice

Arbetsbeskrivning

Teamledare för uppstart av kundservice:

Workz Sweden är ett företag som är specialiserat på bemanning av, och verksamhetsstöd till, kundservice. Vår ambition är att erbjuda personal, tjänster och lösningar som bygger en bättre kundservice i alla avseenden. Vår personal väljs ut omsorgsfullt, utbildas och certifieras i olika aspekter av kundservice.

Vi söker nu en Teamchef för vår kunds räkning. Kunden är verksam inom e-handel och har funnits på marknaden i 20 år. Du kommer att få vara med från början i uppbyggnaden av kundens kundservice, processer och rutiner ska definieras och utformas, och personal ska rekryteras. Även i utformningen av företagets kundservicestrategi kan du vara delaktig.

Är du en person som vill vara med och skapa framtidens kundservice kan detta vara rätt arbete för dig.

Arbetsrollen:

Tillsammans med företagets ledning ska en enhet för hög kundupplevelse mot marknaden skapas. Rollen innebär således att bygga avdelningen från scratch genom att skapa processer och metoder för kundservice genom olika kanaler. Dessutom ska rätt personal anställas, utbildas och löpande coachas. Kravställning för telefoni- och ärendehantering ingår även i uppdraget. Arbetet innefattar mycket kontakter med företagets ledning, externa leverantörer och kunder. Teamchefen har såväl budget- som personalansvar.

Vem är du?:

Då du kommer att arbeta självständigt från start är det viktigt att du har vana av att driva projekt själv. Vi ser även att du har erfarenhet från kundservice med någon form av utvecklings- och personalansvar, ex. som teamledare. Nybyggaranda är en annan faktor som är viktig. Specifikt viktiga faktorer för jobbet är:

1. a. Ansvarstagande, driv och framåtanda för att ta ansvar och utvecklas till ledare
2. b. Van att driva projekt och arbeta självständigt
3. c. Strukturerat arbetssätt och god administrativ förmåga
4. d. Höga ambitioner att lära och utveckla
5. e. God social kompetens och kommunikationsförmåga i tal och skrift
6. f. Grundläggande intresse och förståelse för både teknik och service

Vad ger vi dig?:

Detta är en unik möjlighet för dig som vill vara med och bygga en ny serviceenhet med alla beståndsdelar. Arbetet kommer att vara fartfyllt med mycket arbete och många beslut. Trivs du med detta så tveka inte att kontakta oss. Mer information kan du få på telefon 08-22 45 22, eller maila till personal@workz.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning, fast lön ENligt kollektivavtal mellan UNIONEN och Almega.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 mars 2015

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


Team coordinator

Team coordinator

15 november 2024

Bemanningsansvarig till Autorekrytering

15 november 2024

15 november 2024

14 november 2024