Teamledare inköp Retail Svenska Foder

Teamledare inköp Retail Svenska Foder

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av inköp inom detaljhandeln, drivs av utveckling och vågar utmana invanda mönster? Vill du arbeta i en kundorienterad organisation med korta beslutsvägar och som har lönsamhet och handlingskraft som ledord?

Svenska Foder är ett företag som vill utveckla och utvecklas tillsammans med sina medarbetare. Våra medarbetare är vår största styrka.

Vi söker nu en teamledare till inköpsavdelningen för vårt affärsområde Retail.

Din vardag
Teamledarrollen är en del av tjänsten som inköpare för produkter som säljs till vår egen butikskedja, återförsäljare, franchisebutiker men också i viss mån direkt till våra lantbrukskunder. Som teamledare kommer du ansvara för att driva arbetet på och utveckla rutiner för inköpsavdelningen Retail där du själv är en del i det operativa inköpsarbetet.

Du hanterar självständigt hela inköpsflödet från inköp till marknad där du sköter leverantörskontakter, avtalsskrivning, äger produktkunskapen och ansvarar för marknadssupporten till vår säljkår. Detta i kombination med att samtidigt stötta, utveckla och driva dina kollegor i teamet framåt i ert inköpsarbete.

I dina arbetsuppgifter ingår också att:

- skapa, implementera, utveckla och tydliggöra både befintliga och nya rutiner
- fördela arbetet mellan er i inköpsteamet

- vara inköpare och leverantörsansvarig till produkter och artiklar inom Retail
- ansvara för inköp och avtal med leverantörer
- ansvara för sortiments- och kategoriutveckling
- ansvara för dokumentation och säljmaterial
- underhålla artikeldata i våra system
- ansvara för omvärldsbevakning och prissättning

Tillsammans är ni 3 personer på inköpsavdelningen Retail, tjänsten är placerad i Lidköping och du rapporterar till chefen för Retail.

Vem är du?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Du har minst 3 års erfarenhet av inköp och har du dessutom haft arbetsledaransvar samt arbetat i en gruppledande position är det ett plus. Du talar och skriver svenska flytande samt behärskar det engelska språket. Då tjänsten innefattar mycket inköps- och produktadministration är det viktigt att du har goda kunskaper från affärssystem och Officepaketet och då främst Excel. B-körkort är ett krav.

Som person är du driven, nyfiken och duktig på att identifiera behov och intresse för nya produkter. Du har en god en god analytisk förmåga och affärsmässighet att bedöma vad som ger både oss och våra kunder hög lönsamhet. Vi ser gärna att du har marknadskännedom inom en eller flera områdes som verkar inom; lantbruk, husdjur, häst samt hem- och trädgårdssortiment.

Vidare är du en prestigelös lagspelare som drivs och utmanas av att få ett välfungerande, sammansvetsat och effektivt team.

Då du kommer ha daglig kontakt med både leverantörer, kunder och kollegor är det viktigt att du har en hög social kompetens och en god kommunikativ förmåga.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på e-post petra.sivefaldt@sigma.se eller telefon
0730-42 83 82.

Varmt välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 21 februari.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma Recruit AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024