Teamledare Inköp till ALTEN Göteborg

Teamledare Inköp till ALTEN Göteborg

Arbetsbeskrivning

Framgångsrika ALTEN expanderar och just nu söker vi en Teamledare inköp till ALTEN i Göteborg.



Har du god erfarenhet av inköp och anläggning, är trygg i dig själv med mycket god kommunikationsförmåga? Då kan detta vara din nästa utmaning. Läs gärna mer nedan och skicka in din ansökan så snart som möjligt!

ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 45 000 anställda i över 30 länder. Våra ingenjörer genomför komplexa och högst tekniska projekt genom hela värdekedjan för de mest prestigefyllda företagen inom alla sektorer, såsom Automotive, Telecom, Industry, Energy, Aerospace & Defence och Life Science. I Sverige är vi över 1300 engagerade medarbetare med 11 kontor i 10 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr. För tredje året i rad har ALTEN utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen 2022, ett pris till arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Om rollen

I denna roll kommer du att hantera inköps- och anläggningsteamen, inklusive den årliga utvärderingen och utvecklingen. Du kommer ha ansvar för att utveckla och effektivisera inköpsprocesser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är; undersöka och utvärdera potentiella leverantörer, jämföra priserna för olika leverantörer för att få maximal ROI, förhandla kontrakt på rimliga villkor för prissättning och leverans. Spåra beställningarna och säkerställa snabba leveranser. Övervakning av köpta produkter för att säkerställa kvalitet, utfärda inköpsrapporter inklusive kostnadsanalysen för att hitta besparingar samt samarbeta med teamet för att utveckla inköpsplaner och hitta potentiella leverantörer samt att gå igenom nuvarande processer för att föreslå effektivitetslösningar.

I denna roll är det av högsta vikt att man kan upprätthålla goda relationer med leverantörer och samtidigt hantera de olika behov som kan finnas på andra kontor i Sverige. Tjänsten är placerad i Göteborg och i denna roll har du 3 direktrapporterande och rapporterar till Nordics CFO.

Vem bör söka tjänsten?

Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av inköpsarbete och en kandidatexamen inom inköp, logistik, företagsekonomi eller annan relevant utbildning för tjänsten. För att på bästa sätt klara denna roll behöver du ha en väl beprövad ledarskapsförmåga och förmåga att effektivt samverka med andra. Du har erfarenhet av att arbeta med programvara för inköpsarbete, god förståelse för inköpsprocesser och policyer samt förmåga att skapa rapporter och genomföra en kostnadsanalys. Dina kunskaper i Microsoft Office Suite är mycket goda och du känner dig trygg i affärssystem.

Som person har du en stark kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt och är noggrann med detaljer. För att bäst klara denna roll kräver det att du är lösningsorienterad och har en utmärkt förhandlingsförmåga.

Som ledare söker vi dig som är coachande och som har förmåga att stötta och få andra människor att växa i sina roller. Du är en hands on och delaktig chef som trivs med att arbeta både på operativ och strategisk nivå.

Du behärskar mycket god svenska och engelska i tal och skrift.

Vad kan ALTEN erbjuda dig?

Alla medarbetare är lika mycket värda för framgången med ALTEN! Vi tror på att växa tillsammans genom att erbjuda möjligheter, utveckling och samhörighet. ALTEN är verksamt inom flera olika branscher, med ett brett utbud av uppdrag, coachning av chefer och utbildning genom ALTEN Academy, vilket gör att det alltid kommer att vara möjligt att utvecklas på ALTEN. Dina önskemål kommer att styra din väg framåt. Genom våra olika interna nätverk, som Women@ALTEN och ALTEN Sports får du möjlighet att driva ämnen och aktiviteter som ligger dig varmt om hjärtat. På ALTEN tycker vi att det är viktigt att ha en balans mellan arbete och fritid, därför erbjuder vi tre extra lediga dagar om året. Vi har kollektivavtal och erbjuder förmåner som pension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar ALTEN med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Svedberg, 0790763749, maria.svedberg@jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående via länken nedan dock senast 6 september.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 september 2022

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024