OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg. Vill du ha ett varierat och meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad? Är du en driven och nyfiken person med ett coachande förhållningssätt? Då kanske du är vår nya teamledare.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som teamledare är till för att förstärka det operativa stödet till hemtjänstens enhetschefer så att de får ännu bättre möjligheter till nära ledarskap och strategisk verksamhetsutveckling. I din roll som teamledare är du en förebild, arbetsledare och stöd för medarbetarna på verksamheten och ute på fältet. Därför är tjänsten delvis av en omvårdnads- och servicekaraktär på fältet.
Som teamledare leder du det dagliga arbetet och har kontakt- och samarbetsytor inom och utanför den kommunala organisationen, bland annat med kunder och anhöriga, sjukvården och biståndshandläggare. Du har ansvar för att ta emot och planera uppstart och förändrade uppdrag. Du är ett viktigt stöd för enhetschefen och tillsammans planerar ni gemensamma aktiviteter, följer upp verksamheten mot uppsatta mål och driver utvecklingsarbeten.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tjänsten är tillsvidaranställning, 100%.
Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag-fredag
Vi erbjuder ett spännande och självständigt arbete med intellektuella utmaningar. Du kommer att vare en nyckelperson inom hemtjänsten och ha ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
Om arbetsplatsen
Du arbetar inom hemtjänsten/ordinärt boende och utgår tillsammans med kollegor från våra nyrenoverade lokaler i Tibble dit vi flyttat i början av februari. Du har ett nära samarbete med hemtjänstens andra planerare, teamledare, enhetschefer och chefsassistenter.
Hemtjänsten hjälper många olika människor för att de ska klara av sin vardag i hemmet. Hemtjänstens uppdrag är att gör det möjligt för den enskilde att kunna bo kvar i sitt hem.
Just nu befinner sig hemtjänsten i en utvecklingsfas där mycket är på gång. En av de stora förändringarna som vi står inför är skapandet av vårt serviceteam som kommer att startas upp under 2023. Serviceteamet kommer att utföra vissa serviceinsatser. vilket innebär att våra undersköterskor kan fokusera på att utföra de omvårdnadsuppgifter som de är utbildade till.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad till undersköterska eller har annan gymnasialutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete inom äldreomsorgen. Du har god digital kompetens då vi idag arbetar med olika digitala verktyg. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har datorvana.
Vi lägger stort värde vid personlig lämplighet och för att passa i rollen tror vi du brinner för att ge bästa tänkbara service och att du har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du ska ha ett bemötande som präglas av respekt och värdighet. Arbetet ställer krav på att vi hjälps åt i en positiv anda med värdighet och respekt och är inte rädda för förändringar. Du ser möjligheter och vågar prova nya arbetssätt och metoder. Som person är du trygg i dig själv, strukturerad, flexibel, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och med ett stort personligt engagemang.
För den här tjänsten är B-körkort ett krav.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet om att arbeta i en likande roll.
Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.
Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs
För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se
Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.
Om anställning blir aktuell är du skyldig att uppvisa utdrag ur belastningsregistret.
Sista ansökningsdatum
Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdatum är 2023-02-28. Tillsättning sker efter överenskommelse.
Läs mer www.leksand.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60