Teamledare inom logistik!

Arbetsbeskrivning

Ingress
För vår kunds räkning söker vi nu en Teamledare inom logistik och ansvarig för Supply Chain i norra Europa. Logistikavdelningen ansvarar för Nordeuropas centrallager och förser alla företagets installatörer med produkter och ser till att alla webbshopsbeställningar går direkt från centrallageret till kunden. Låter detta intressant? Ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Som ledare för logistikcentret är du platschef för logistikverksamheten i Helsingborg. Du ansvarar för den dagliga driften av både personal och teknisk utrustning.

Avdelningsansvaret inkluderar kontroll av;
inkommande produkter
returregistrering
returproduktstestning
renovering av returnerade produkter

En del av ditt arbete är att arbeta med processerna och verktygen för att optimera flödena. Du kommer att arbeta i ERP-systemet Microsoft Dynamics NAV dagligen och vara en del av olika interna operationer. För att hjälpa dig har du ett team på 3 personer med möjlighet att anställa mer personal beroende på arbetsbelastning.

När det gäller ledaransvar innebär det också att du har ansvaret för att följa upp både kompetens, prestanda och arbetstillfredsställelse. Processuppföljning och processoptimering med feedback på uppnådda resultat är också ett vanligt inslag i arbetet. Företaget arbetar aktivt med ständiga förbättringar i alla sina processer och flöden och där du kommer att vara en viktig del av ditt arbete. Du kommer att ha din bas i Helsingborg, där centrallagret finns. Du rapporterar till logistikchef för företaget i Malmö.

Din profil
Du ska ha erfarenhet av att leda ett team av operatörer eller liknande, du bör ha en teknisk bakgrund och helst arbeta i någon form av elektronikindustri. Du är en bra kommunikatör och är flytande både svenska och engelska och har god kunskap i Office-paketet. Förmågan att leda ett team är en av de viktigaste färdigheterna för denna tjänst, men rollen kräver också att du arbetar i processen tillsammans med teamet för att uppnå målen. Vi ser dig som en person som visar vägen både som ledare, arbetar med processverktyg och processoptimering samtidigt som du är en resurs i din dagliga verksamhet. Du bör också ha kunskap och erfarenhet inom området kontinuerlig förbättring (LEAN, Six Sigma)

Om företaget
Information om företaget ges vid eventuell intervju!

Om oss
Det är vi som är Otiga Malmö. Vi arbetar med bemanning och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal, lager och logistik till tjänstemän. Vi arbetar i Malmö med omnejd med en stark närhet till våra kunder och konsulter, men finns i hela Norden. Hos Otiga är det människorna som gör skillnad.

För mer info gå in på Otiga.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Otiga Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024