OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att leda Vattenfalls interna IT-support. Här får du möjlighet att kombinera ditt intresse för ledarskap och support samtidigt som du är med på deras resa att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Vill du vara med på deras väg dit? Varmt välkommen med din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen med idag 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland.
Vattenfall IT:s målsättning är att ha en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering samtidigt som man levererar säkra och stabila tjänster. Den del av Vattenfall som jobbar med kärnteknisk verksamhet ställer högre säkerhetskrav på sina IT-leverantörer och därför finns det en separat del av Vattenfall IT som benämns ”Nuclear Solutions”.
Sedan 2020 har Vattenfall IT en Service Desk som stödjer användare hos Ringhals- och Forsmarks kärnkraftverk samt Svensk Kärnbränslehantering. I tjänsten som Teamledare inom Service Desk får du vara en del i deras fortsatta arbete att harmonisera Service Desk över de geografiska siterna.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på Vattenfall IT. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som teamledare kommer du ansvara för att teamet har rätt förutsättningar genom planering, dagliga möten, dokumentation, uppföljning och rapportering. Andra delar som ingår är harmoniseringsarbete, ständiga förbättringar och att samarbeta med andra team i olika frågor. Du är också beredd att kavla upp ärmarna och stötta teamet i det operativa arbetet när det behövs.
VI SÖKER DIG SOM
* Har några års erfarenhet av att leda ett team, exempelvis som Team Leader i supportverksamhet
* Har grundläggande kunskap om IT och dess komponenter som exempelvis PC, skrivare, programvaror, nätverk, servrar, databaser med mera
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du har några eller flera av följande:
* Har erfarenhet av Windowsbaserade produkter och ITIL processer
* Har erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM och Exchange
* Har Erfarenhet av dataadministration; Tickets, Assets, Licenser
* En relevant it-inriktad utbildning
* Erfarenhet av affärssystemet SAP
* Tidigare erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem
Vidare ser vi att du har ett intresse för IT-teknik och känner stolthet i att hjälpa andra. Du delar med dig av kunskap och ser gärna andra utvecklas. Vi ser att du är en naturlig ledare som andra gärna följer. Du har lätt för att samarbeta med olika personligheter och grupperingar. Du är trygg i att ta egna initiativ och beslut inom ditt ansvarsområde.
Övrig information
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer ett drogtest att genomföras.
* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Ringhals
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vattenfalls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231