OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Teamleader som har erfarenhet av att leda en Servicedesk, som kan hjälpa vår fantastiska kund med kunskap och best-practise i ett skede där de vill utveckla och förflytta deras Servicedesk till smartare arbetssätt, bättre metoder och systemstöd.
VI SÖKER DIG SOM HAR:
- Hands-on erfarenhet av att leda en ServiceDesk
- Erfarenhet av att jobba övergripande i en ServiceDesk
- Du är van och gillar att arbeta med och upprätta processer, rutiner och dokumentation i en supportorganisation.
- Kunskap och erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
- God erfarenhet av AD, Windows 10, Microsoft 365, SCCM.
- God erfarenhet av ärendehantering och gärna erfarenhet av Easit
- Teknisk kompetens minst motsvarande ServiceDesk/2nd-line, meriterande om du har förståelse för tekniska sammanhang på en övergripande nivå.
- Svenska som språkkrav
ARBETSUPPGIFTER
- Leda det dagliga arbetet inom kundens interna ServiceDesk inom IT
- Arbeta operativt i ServiceDesk.
- Övergripande koll på ärenden och eskaleringspunkt för mer komplexa ärenden
- Hantera förfrågningar om registerutdrag
- Ta emot och informera om ändrade rutiner och ser till att det dokumenteras
- Identifiera och se till att felaktig dokumentation åtgärdas
- Identifiera återkommande ärendetyper och incidenter
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se
Vi ser fram emot din ansökan!