OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad.
Är du en engagerad och strukturerad person som har kompetens och vilja att ansvara för Mimers hyresgästkommunikation ihop med teamet? Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan till oss!
Närmaste chef: Kommunikationschef
Organisatorisk tillhörighet: Kommunikation
Senast uppdaterad, datum: 2022-03-29
Som teamledare för kommunikation ansvarar du för att på ett affärsmässigt och strukturerat sätt planera arbetet för den löpande hyresgästkommunikationen på företaget. Du är ett stöd till kommunikationschefen gällande verksamhetsutveckling och planering av företages marknads- och kommunikationsaktiviteter. Du arbetar med att säkerställa att varumärkets olika delar genomsyrar och efterlevs i hela organisationen. Du coachar kollegorna i det dagliga arbetet och ansvarar tillsammans med chef för team-möten på avdelningen. Du jobbar med verksamhetsutveckling, projektledning och processledning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Planera, strukturera och coacha teamet i det dagliga arbetet gällande hyresgästkommunikation.
- Tillsammans med kommunikationschef coacha teamet mot måluppfyllelse
- Jobba med verksamhetsutveckling
- Ansvara för utveckling, utbildning och efterlevnad gällande Mimers varumärke inklusive grafisk form och tonalitet i hela organisationen.
- Äga och driva marknads- och kommunikationsfrågorna i tilldelade processer och projekt vilket bland annat innebär ansvar för framtagande av marknads- och kommunikationsplaner, leda genomförandet av aktiviteter samt följa upp genomförda aktiviteter.
- Produktionsledning av grafisk produktion samt viss egen produktion av grafiskt material.
- Ansvara för företagets kundmätningar.
- Ansvara för projektledning av Mimers kundtidning Hemma Hos.
- Ha kontakt med leverantörer så som kommunikationsbyrå, översättare med flera.
Profil
Utbildning
- Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring eller relevant arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt.
Kompetens och yrkeserfarenhet
- Minst fem års erfarenhet av arbete inom kommunikation och/eller marknadsföring.
- Dokumenterad erfarenhet av att leda och arbeta i projektform inom marknadsföring och kommunikation.
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.
- Mycket god IT-vana samt goda kunskaper i Officepaketet, Adobe Creative Suite och sociala medier.
- Dokumenterad erfarenhet av deltagande i kriskommunikationsarbete.
Personliga egenskaper
Omdöme, gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
Specialist, förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet särskilt bra. Underhåller kontinuerligt sin specialistkunskap. Är en kunskapsresurs för andra.
Självgående, tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Språklig analytisk förmåga, Förstår komplicerade språkliga underlag både talade och skrivna. Producerar egna dokument av hög kvalitet.
Strukturerad, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Sista ansökningsdag är den 18/4 2022 men urval kan komma att göras löpande.