OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".
Serviceförvaltningen ansvarar för kommunens samlade It-tjänster, måltidsservice, bemanningsenhet, kontaktcenter samt logistik och tryckerienheten.
Brinner du för service, ledarskap och kommunikation? Då kan du vara personen vi söker!
Kontaktcentrets uppdrag är att vara den självklara kontakten med Värnamo kommun - en väg in och målet är att lösa medborgarens ärende vid första kontakten.
Kontaktcentret ska underlätta för medborgarna att ta kontakt med kommunen, avlasta specialister i de kommunala förvaltningarna från rutinärenden, ge effektivare handläggning och ge kortare väntetider för medborgaren.
Om tjänsten:
.Ansvara för kontaktcentrets dagliga operativa drift
-Se till att bemanningen och schemat styrs utifrån verksamhetens behov
-Uppföljning och utveckling av information i kontaktcentrets ärendehanteringssystem, tillsammans med kontaktcentrets Informationskoordinator
-Kvalitetsuppföljning
.Ha personalansvar, stödja och coacha kommunvägledarna i det dagliga arbetet
.Ansvarar för introduktion och uppföljning av nya medarbetare
.Vara proaktiv och drivande i utvecklingen av Kontaktcenter, i nära samarbete med Kontaktcenterchefen
.Vid behov kunna stötta verksamheten att hantera olika typer av ärenden (telefon, mail, besök etc)
Som person är du positiv, flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo. Du är driven, ansvarsfull och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med ledarskap inom kundorienterad serviceverksamhet, såsom kontaktcenter, kundtjänst eller liknande servicearbete. Du har lämplig högskoleutbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning inom coachning och samtalsteknik. Det är meriterande om du har kompetens eller erfarenhet inom området Information och kommunikation. Du har en god förmåga att kunna kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet.
Vi kommer att lägga stort vikt vid personliga egenskaper när vi tillsätter tjänsten.
Vi vill att du bifogar ett personligt brev och cv.