Teamledare Kundcenter med inriktning digital och kundorienterad verksamh...

Arbetsbeskrivning

Närmaste chef: Kundcenterchef
Organisatorisk tillhörighet: Kundcenter Front office
Senast uppdaterad, datum: 2022-02-14

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad.

Är du en digital stjärna som gillar att leda andra, möta kunder och leverera bra service? Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan till oss!

Som teamledare för kundcenter Front office ansvarar du för att på ett affärsmässigt och strukturerat sätt planera arbetet för kundvärdarna. Du coachar dem i det dagliga arbetet och ansvarar dessutom för personalbemanning, introduktion av nyanställda och teammöten på avdelningen. Du jobbar med digital och kundorienterad verksamhetsutveckling vilket innebär att utveckla digitala lösningar genom att hänga med på senaste nytt och följa kunders förväntningar och behov. Problemlösning och felsökning ingår samt att förklara och lära andra inom det digitala området. Du ansvarar för uthyrningsmodulen upplåtelse i vårt fastighetssystem Xpand.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Planera och strukturera det dagliga arbetet
- Coacha och uppmuntra teamet i det dagliga arbetet
- Driva digital utveckling på Kundcenter med kunden i centrum
- Planera personalbemanning
- Hantera sjukfrånvaro
- Ansvara för att nya medarbetare introduceras så att de kommer in i teamets arbete
- Utbilda övriga medarbetare i digitala arbetssätt och system.
- Tillsammans med kundcenterchef coacha teamet mot måluppfyllelse
- Sakgranska fakturor
- Hantera manuella avvikelser i uthyrningssystemet
- Hantera kundklagomål
- Relevant gymnasieutbildning


Profil
Utbildning
Kompetens och yrkeserfarenhet
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med service mot kund
- Erfarenhet av ledarskap
- Erfarenhet av digital verksamhetsutveckling
- B-körkort
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Behärskar metoder samt har erfarenhet av att driva och lyckas med förankrings- och förändringsledning


Personliga egenskaper
Prestationsorienterad, sätter upp höga mål för sig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Är jobbfokuserad och söker aktivt utmaningar. Arbetet resulterar i personlig tillfredsställelse.

Initiativtagande, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

Beslutsam, fattar snabba beslut och agerar utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter. Visar omdöme under tidspress.

Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Serviceinriktad, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig i att leverera lösningar.



Sista ansökningsdag är den 28/2 2022 men urval kan komma att göras löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostads AB Mimer
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 4 augusti 2022

Liknande jobb


18 november 2024

Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024