OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en teamledare till vår kundreskontra som både vill arbeta i det dagliga arbetet samt vara med på resan att organisera, kvalitetssäkra och optimera teamets dagliga arbete. Du kommer att ingå i Accounts Receivable-teamet på 6 personer och rapportera till vår chef för Accounts Payable & Accounts Recievable.
I tjänsten som teamledare för kundreskontran har du bland annat följande arbetsuppgifter:
- Hantering av inkommande ärenden via telefon, mejl och via ärendehantering
- Ha kontakt med säljare och kunder gällande fakturafrågor
- Utredningar och avvikelserapportering
- Stötta och leda dina kollegor på kundreskontra, ansvar för att alla har förutsättningar att utföra sitt jobb korrekt
- Ansvara för att vidareutveckla och förbättra processer och rutiner
- Delaktig i rapportering, bokslut, uppföljning och budgetarbete
- Rapportera och redovisa teamets arbete, status för pågående projekt samt nyckeltal
- Ansvar för dokumentation av teamets processer och rutiner.
Ditt arbete fördelar sig ca 20 % som teamledare och ca 80 % löpande arbete.
Vem söker vi?
Du är minst gymnasieekonom och har några års erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och processflödet Order to Cash. Du har förståelse för hela flödet inom kundreskontran samt erfarenhet och förståelse för redovisning.
Det är meriterande med tidigare ledarerfarenhet/ arbetsledning samt kunskap i systemet IFS
Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skift och har intresse för och erfarenhet av processförbättringar.
För att trivas i rollen och på företaget är du flexibel och tar gärna egna initiativ. Du trivs i en miljö där individen uppmuntras till att påverka och göra skillnad. Då det i perioder är mycket att göra hanterar du ett högt tempo väl och motiveras av en fartfylld vardag. Vidare är du ansvarstagande och noggrann. Du har positiv attityd och är en lösningsorienterad person med förmåga att leda dina medarbetare så att de känner att de bidrar till våra uppsatta mål och strategier. Samarbete, ägarskap och passion är ledord som du drivs av.
Ansökan
I den här rekryteringen har GlobalConnect valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 alt Viola Hammar 0766 471 658 . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-05-05. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Om GlobalConnect Vi är GlobalConnect. Vi förenar människor och organisationer över hela vårt samhälle. Det börjar med grunden i vår digitala infrastruktur och slutar med allt vi möjliggör. Vi strävar efter att förenkla det komplicerade. Vi lever efter vårt kundlöfte - att vara enkla att jobba med. Vi förverkligar visioner.
Vi är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och data-center i Norra Europa. Vår vision är enkel: vi förverkligar visioner genom att möjliggöra det uppkopplade samhället.
GlobalConnect finns idag representerat i både Finland, Norge, Sverige, Danmark och Tyskland och har anställda från flera olika länder vilket möjliggör en mångkulturell miljö där vi kommer få dig att trivas och med stort engagemang introducera dig till din nya roll och arbetsplats.
Titel: Teamledare kundreskontra
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88