Teamledare kundservice

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu på uppdrag av vår kund AMA Group en Teamledare till deras kundserviceavdelning!

Brinner du för att jobba med service ? Vill du vara med och bidra till att skapa och bevara förstklassig kundservice? Är du en lagspelare med erfarenhet av att coacha och leda personer i deras utveckling? Tycker du om att ständigt jobba för utveckling och förbättringar där målet är att bygga en kundservice i världsklass?

Då har vi tjänsten där du får chansen att bli en del av ett ambitiöst team där man jobbar gemensamt för att skapa en positiv kundupplevelse i varje kontakt med företaget.

Din roll

Som Teamledare kommer du att fylla en viktig roll i att leda, coacha och utveckla teamet i de dagliga kundkontakterna. Utöver detta jobbar du aktivt med uppföljning av kvalité generellt på kundserviceavdelningen och även på individuell nivå i teamet. Du kommer också vara del av förändringsarbete där målet ständigt är att skapa en ökad positiv kundupplevelse. Löpande kommer du vara involverad i arbetet med att skapa trivsel i teamet på arbetsplatsen. Utöver detta deltager du i det dagliga arbetet inom kundservice vilket inkluderar att serva kunderna via telefon, mail, order och kontakter via övriga social kanaler. Tjänsten erbjuder varierande dagar där den ena dagen inte är den andra lik. Detta bidrar till att arbetet aldrig blir enformigt och erbjuder dig en arbetsplats med mångsidiga arbetsuppgifter.

Din profil

Vi ser att du som person är självgående med god social kompetens, du tycker om att möta nya människor och uppskattar att arbetsuppgifterna är varierande. Du är målmedveten och driven och har alltid kunden i fokus. Du har en positiv inställning och ser lösningar där andra ser problem. Tjänsten passar dig som lockas av att vara med och arbeta med förbättring och förändringsarbete. Du är en person som kan motivera dina medarbetare och bidrar med stort engagemang. Vidare ser vi att du som söker är prestigelös och föregår med gott exempel i det dagliga arbetet. Du har ett coachande ledarskap och är en naturlig ledare med god kommunikativ förmåga. Du arbetar systematiskt och strukturerat med god erfarenhet av att följa upp arbetet vad gäller nyckeltal och målsättningar.



Krav

* God erfarenhet av kundservicearbete
* Erfarenhet av coachande ledarskap i någon form
* Svenska tal och skrift

Meriterande

* Finska tal och skrift
* Erfarenhet av att jobba med personalansvar



Tjänsten

Tjänsten är ett så kallat hyrköp vilket innebär att du initialt anställs av Maxkompetens där planen är att du blir övertagen av AMA Group efter 6 månader. Tjänsten är en heltidstjänst och placeringsort är på Viared utanför Borås.

I denna rekrytering har AMA Group valt att samarbeta med rekryteringsbolaget Maxkompetens. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Thuresson på 0734 073375 alternativt maila till

Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare vid rätt person så vänta inte med din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om vår uppdragsgivare

AMA Group är i dag en av Nordens ledande e-handelsgrupp inom broderi, hobby, heminredning och mode.

Framgången för AMA Group består av engagerade medarbetare som målmedvetet skapar ett sortiment anpassat till våra kunders behov. De senaste årens förändringsarbete har lett till en stark e-handelsgrupp inom broderi, hobby, heminredning och mode.

AMA Group, med huvudkontor och lager i Borås, bedriver verksamhet i länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Österrike. Utöver huvudkontoret i Borås finns lokala kontor i Norge och Danmark. Verksamheten har funnits sedan 1959 i Borås, Sverige.

E-handelsplatserna Ateljé Margaretha, Knittingroom, Linea och Åshild har tillsammans över en halv miljon aktiva kunder i Norden. Omsättningen ligger på ca 200 miljoner svenska kronor årligen.

AMA Group har en lång erfarenhet av distanshandel via postorderkatalog och e-handel. Nya tekniska lösningar utvecklas kontinuerligt för att ge kunden den bästa shoppingupplevelsen.

Om rekryterande företag

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda.

Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar.

Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 9 november 2020

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024