OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundcenter, Länstrafiken
– Det roliga med att jobba här är att man genom stort ansvar och många olika arbetsuppgifter får bred erfarenhet, kompetens och kunskap inom olika områden. Man får också arbeta i en stor grupp med härliga kollegor, säger Jakob, kundservicemedarbetare på Länstrafiken.
Vi söker
Länstrafikens kundcenter i Centrala Jönköping söker nu en teamledare med ett stort intresse av att handleda och coacha sina kollegor.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen och mycket goda svenska språkkunskaper i tal och skrift. Önskvärt att du har tidigare arbetslivserfarenhet som teamledare och har du erfarenhet från kundservice sedan tidigare ses detta som en merit.
Vi ser även gärna att du är strukturerad och noggrann, och van att arbeta mot uppsatta mål och förväntningar.
Vi erbjuder dig
Tjänsten som vi nu har möjlighet att erbjuda är tillsvidare anställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete tillsammans med 14 engagerade och kompetenta kollegor på vårt kundcenter i centrala Jönköping.
Det är viktigt för oss att du får en bra start på ditt nya jobb och vi har full förståelse för om du inte har arbetat med kollektivtrafik tidigare. Därför får du en gedigen introduktion och utbildning i alla delar som ingår i jobbet så att du känner dig trygg med dem.
Länstrafiken ingår i Region Jönköpings läns verksamhet och det gör att alla vi som arbetar inom Länstrafiken har tillgång till ett stort antal förmåner, bland annat ett friskvårdsbidrag på 2 200 kronor per år. Här kan du läsa mer om förmånerna:http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/
Det här får du arbeta med
Som Team leader är ditt jobb att skapa en positiv gruppdynamik samt leda, stötta, guida och utveckla teamet som en helhet. I denna roll jobbar du och ditt team mot utsatta mål och tillsammans med ditt team ska ni se till att uppnå både kvantitativa och kvalitativa mål som företaget har satt upp. I din roll rapporterar du till enhetschefen.
Du arbetar operativt samtidigt som jobbar med förbättrings- och utvecklingsprocesser, genom att leda och fördela arbetet i den dagliga verksamheten.
Du bidrar till att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet genom ett närvarande ledarskap där du coachar och utvecklar dina medarbetare i teamet, skapar förutsättningar för att ge kunder ett snabbt och professionellt bemötande.
Du deltar i möten både internt och externt där du representerar Kundcenter och JLT. I din roll som Teamledare förbereder och redovisar du statistik och rapporterar inom organisationen. I rollen som Teamledare kommer du inte ha något personalansvar, men när ordinarie enhetschef har en längre ledighet hoppar du som Teamledaren in som ställföreträdande chef. Som ställföreträdande chef ingår bland annat personalansvar och attestering av fakturor.
För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss tror vi att du är en person som tycker om att arbeta med människor och att skapa nya relationer. Du har ett stort intresse av att leda utveckling och att coacha medarbetare. Du trygg och initiativtagande i din roll som teamledare och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behåller lugnet och är stabil och kontrollerad i stressade eller pressade situationer samt behåller helhetssynen för att kunna lägga fokus och prioritera på rätt saker. Vi lägger också stor vikt vid egenskaper som god samarbetsförmåga och personlig lämplighet
Så här gör du om du är intresserad
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta gärna Louise Susso, enhetschef för Länstrafikens kundcenter, louise.susso@jlt.se.
Sista ansökningsdag är den 28 juli 2022. Ansökan görs via ansökningsformuläret i denna platsannons. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Länstrafikens uppdrag är att inom Jönköpings län och angränsande områden bedriva och utveckla kollektivtrafiken. Uppdraget utgår från Region Jönköpings vision ”För ett bra liv i en attraktiv region”, och ett bra liv förutsätter bland annat goda möjligheter att resa i det dagliga livet. Det innebär att Länstrafiken med ett så bra trafikutbud som möjligt ska erbjuda resenärerna en prisvärd, enkel och säker resa till sitt arbete, sina studier eller fritidsaktiviteter. Kollektivtrafiken ska ses som det naturliga resvalet och bedrivas med omtanke om våra resenärer och vår omvärld.
Omtanke innebär för oss att vi reflekterar över vad vi kan göra för andra. Genom att driva trafik på ett omtänksamt sätt skapar vi möjligheter för många människor att resa tillsammans och få det lite bättre. Vi vill visa att vi genom vår verksamhet värnar om människor i regionen. Verksamheten omfattar den allmänna kollektivtrafiken med buss och tåg samt serviceresor, vilket innefattar närtrafik, färdtjänst och sjukresor. Varje dag görs det över 80 000 resor med vår trafik.
Vi finns i trevliga och ljusa lokaler mitt i centrala Jönköping. Vi hoppas att du tillsammans med oss vill vara med och utveckla det kollektiva resandet i länet.
Läs gärna mer om Länstrafiken här: Jönköpings länstrafik (jlt.se)