Teamledare Kundservice

Arbetsbeskrivning

Brinner du för Kundservice och ledarskap? Vill du vara med och bygga upp en helt ny kundservice för e-handel? Då kan detta vara din nästa utmaning.



Varner är en av Nordens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

Varner DC är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Sedan starten 2016 har anläggningen varit i ständig tillväxt och nådde för några år sedan maxkapacitet varpå anläggningen byggdes ut med en helt ny autostore för e-handel. Utbyggnaden invigdes i början av år 2023 och sedan första kvartalet 2024 är utbyggnaden i full drift. Anläggningen inhyser idag också ett flertal supportfunktioner exempelvis ekonomi och fotostudio.

Varner har idag sin kundservice för e-handeln outsourcad till extern aktör men har beslutat att överta verksamheten i egen regi och förlägga avdelningen till Varner DC i Vänersborg.

Vi söker därför 2 st teamledare som tillsammans med övriga i ledarteamet ska bygga upp och drifta verksamheten. Som teamledare är du operativt ansvarig för ett 10-tal medarbetare och ansvarar för att driva avdelningens verksamhet tillsammans med övriga ledarteamet och rapporterar direkt till Customer Service Manager. 



Vi erbjuder

Vi erbjuder dig att bli en viktig del i vår fortsatta utveckling av verksamheten i Vänersborg och uppbyggnaden av kundserviceavdelningen. Vår målsättning är hög och vi ser framför oss nya yrkesmässiga utmaningar såväl för dig som för hela verksamheten. Organisationen är platt, informell och karaktäriseras av kommersiellt fokus, högt tempo med korta beslutsvägar, enkelhet och passion!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är primärt dagtid vardagar men såväl kvälls- som helgarbete förekommer återkommande. Urval kommer påbörjas efter sista ansökningsdag, 2024-10-06. Vi tar enbart emot ansökan genom vårt rekryteringsverktyg.

Frågor kring tjänsten besvaras av HR Manager Anders Olsson via mail. 
Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du är en person som gillar högt tempo, är snabb i tanken och trivs med att vara en ledare. Vi tror att du idag har en ledande befattning inom kundservice och är redo för en ny utmaning. Du är en duktig kommunikatör både i tal och skrift och känner dig trygg i din ledarroll och drivs av att inspirera andra att hitta nya lösningar och växa i sina roller.

För att lyckas i rollen tror vi att nedan stämmer väl in på dig:


- Tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning inom kundservice eller motsvarande. 

- Utmärkta kunskaper inom kommunikation på svenska och engelska i både tal och skrift.

- Tidigare erfarenhet av arbete med nyckeltal inom en operativ verksamhet.

- Mycket god datavana.

Språkkunskaper i finska eller norska samt dokumenterad erfarenhet/utbildning inom ledarskap är meriterade. 

Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

Vårt centrallager är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Kunden är alltid i fokus för oss såväl i butik som online och vi arbetar varje dag för att ge våra kunder den bästa handelsupplevelsen. Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varner
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Liknande jobb