OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss just nu i en mycket stark tillväxt och är ett av Nordens snabbaste växande e-handelsföretag. Jollyroom skall vara det självklara valet i barnfamiljens vardag. Vi servar fler än 550 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Vi har över 40 000 artiklar och 21 000 kvm lager samt kontor på Tagenevägen i Hisings Kärra. Hos Jollyroom finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Vi erbjuder våra kunder slagkraftiga priser och garantier såsom 365 dagars öppet köp och prisgaranti. Hos Jollyroom skall man få den bästa upplevelsen!
Grundarna bakom Jollyroom har 20 års erfarenhet inom näthandel. Vi har tidigare byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 6,7 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011.
Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utvecklas tillsammans med oss. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Ansvar:
Vi söker omgående en Teamledare till vår kundservice. I tjänsten som Teamledare ansvarar personen för att den dagliga driften på kundserviceavdelningen fungerar samt stödjer personalen i deras arbetsuppgifter. Teamledare ser till att alla förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen utförs och att processerna följs i linje med gällande rutiner.
Arbetsuppgifter:
- Sedvanliga arbetsuppgifter på kundservice, telefon och mail
- Vara Kundservicechefens ställföreträdare vid dennes frånvaro, tillsammans med ytterligare en Teamledare
- Arbetsleda sitt team enligt tilldelade instruktioner och anvisningar från Kundservicechef
- Följa och notera teammedlemmarnas arbete och utveckling
- Hålla god ordning samt agera som en förebild för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
- Under sommaren tillsammans med ytterligare en Teamledare ha hand om personalplanering, följa rutiner vid nyanställning eller avslutad anställning samt leda, fördela och ansvara för kundserviceavdelningen. Tillsammans kommer teamledarna även ansvara för att våra köpvillkor och kundtjänstsidor hålls uppdaterade.
Kvalifikationer:
- Gymnasiekompetens
- Tidigare erfarenhet inom serviceyrken
- Ledarerfarenhet
- Förmåga att kommunicera med teammedlemmar på ett effektivt sätt
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Meriterande:
- Goda datorkunskaper
Personliga egenskaper:
- Brinner för att leda människor
- Kundorienterad
- Positiv till förändring och förbättring
- Resultat- och lösningsinriktad
Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Friskvårdsbidrag
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan:
- Start: Omgående eller överenskommelse. Är meriterande vid start omgående.
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Arbetstider: Måndag till fredag 9-18
- Placering: Hisings Kärra
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: Teamledare Kundservice
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, så var gärna snabb med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240