Teamledare Kundservice - Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Stena Recycling AB söker ny Teamledare Kundservice i Region Väst!

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Vi återvinner och förädlar resurser som blir till nya råvaror och som levereras till industrier över hela världen. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder driva utvecklingen i branschen.

Har du en passion för att ständigt hitta förbättringar, leda och jobba med något riktigt meningsfullt? Älskar du kundservice och vill vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad -på riktigt?

Din roll hos oss
I rollen som Teamledare Kundservice är din huvuduppgift att genom ditt ledarskap driva, planera och fördela det dagliga arbetet för dina medarbetare på ett affärsmässigt sätt. Du ansvara för att implementera och säkerställa en effektiv administration enligt bolagets administrativa processer samt följer upp dagliga KPI-er för att säkerställa kvalitet i vårt arbete.

Du leder genom att vara ärlig och öppen, sätter dina medarbetare i centrum och är en lyhörd och coachande vägvisare samt arbetar aktivt med ständiga förbättringar. Du blir en viktig del i en grupp med mycket kompetens och ett stort engagemang där alla bidrar till att utveckla kundens och vår affär.

I din roll har du personal- och arbetsmiljöansvar för en grupp om tio medarbetare i Trestad-Borås samt Skaraborg kluster. Du rapporterar till Administrativ Chef på Region Väst. Vi ser gärna att du bor i Trollhättan med omnejd då Trollhättan är placeringsort. Resor mellan våra anläggningar i regionen förekommer frekvent i tjänsten.

Framtiden börjar med dig - kvalifikationer
Det viktigaste för oss är dina värderingar, din inställning och din vilja att bidra till vår fortsatt framgång. Rollen passar dig som är duktig på att kommunicera, är strukturerad, är orädd inför nya utmaningar och har ett positivt förhållningssätt. Vidare motiveras du av att leverera bästa möjliga kundservice och är resultatorienterad. Du behöver ha erfarenhet av att leda med personalansvar, minst tre års relevant yrkeserfarenhet, erfarenhet av administration, kundservice samt goda datakunskaper inom Officepaketet och digitala affärssystem. B-körkort är också ett krav. Har du dessutom arbetat med försäljning och har erfarenhet av förändringsarbete, finns goda förutsättningar att vi är en bra matchning för varandra.

För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö. På vår karriärportal kan du läsa mer om några av våra medarbetare och vilka resor de har gjort inom vårt bolag. Följ också gärna vår vardag på Instagram @lifeatstenarecycling.

Kontakt och Ansökan
Låter detta som en spännande utmaning? Är du vår nästa stjärna inom kundservice? Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag eller senast 2022-06-25. Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på  www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Irena Katana på tfn 010-445 5015.

Rekryteringsprocessen
Du ansöker enkelt med ditt CV via knappen nedan, där du också direkt får svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra det bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, rättvist och fördomsfritt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Om Stena Recycling – Det börjar med dig
Med 1700 engagerade medarbetare på 90 orter runt om i landet vill vi ständigt tänja på gränserna för vad som är möjligt inom återvinning, hållbarhet och cirkulär ekonomi. Att bli en del av Stena Recycling innebär att du får jobba i en bransch som blir viktigare varje dag och där säkerheten alltid sätts först. Hos oss kan du utvecklas i många riktningar – när våra medarbetare växer, växer vi som företag. Vi stöttar dig längs vägen och du bidrar med ditt eget driv, eftersom vi tror på att varje ny lösning och varje individuell insats bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det börjar med dig.


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Metall AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 25 juni 2022

Besöksadress

Box 4088
None

Postadress

Fiskhamnsgatan 8B
Göteborg, 40040

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024