Teamledare Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Söderhamn är en skärgårdskommun i södra Hälsingland, med goda kommunikationer längs Ostkustbanan och E4. Vi satsar aktivt på ett gott företagsklimat, entreprenörskap och livslångt lärande. I kommunen finns drygt 2 200 medarbetare med många olika specialistkompetenser. Vi arbetar hälsofrämjande i organisationen, för att inspirera varandra och skapa goda resultat.

Var med och skapa ett Söderhamn där människor vill bo och verka! Vi på Kommunstyrelseförvaltningen leder och samordnar kommunens verksamhet. Vi arbetar nära de politiska besluten, med specialistkompetens och service för medborgarna och våra kollegor. Här finns ett 60-tal medarbetare inom personal, ekonomi, information, näringsliv, samhällsplanering och administration.

I början av 2017 startar Söderhamns kommun en ny verksamhet - Kundtjänst.
Kundtjänst kommer för de flesta att vara den första kontakten med kommunen oavsett ärende och blir därmed kommunens ansikte utåt. Här arbetar människor som har tydligt kundfokus, ger god service och har ett genuint intresse för kundmöten.
Kundtjänst arbetar på uppdrag av kommunens sex förvaltningar och svarar på frågor eller utför ärenden som förekommer ofta samt utför delar av olika handläggningsprocesser. Ärenden som kundtjänst utför är framarbetade tillsammans med förvaltningarna och bygger på gränsdragningar i olika nivåer enligt ROSA-modellen.
Kommunvägledarna i Söderhamns kommuns kundtjänst kommer att ha en bred och generell kommunkunskap med fördjupad kompetens inom ett eller flera områden av kommunens olika verksamheter.
Från start kommer kundtjänst att vara tillgänglig genom telefon och fysiska besök, men fler kanaler kan bli aktuella allt eftersom verksamheten utvecklas.


ARBETSUPPGIFTER
Du rapporterar till kommunikationschef, som också har personal- och budgetansvar för verksamheten.
Du leder och fördelar arbetet för 5-6 kommunvägledare och ansvarar för det dagliga operativa arbetet i Kundtjänst. Du ansvarar exempelvis för bemanning, uppföljning och coaching. Du kommer också att introducera nyanställda och vikarier i verksamheten.
Som teamledare är du mycket viktig i arbetet med att bygga upp en ny verksamhet och en ny arbetsgrupp. Du är en motor i utvecklingen av kundtjänst. Du har kontinuerlig dialog med förvaltningar, du analyserar statistik och ärendeflöden och återkopplar till olika parter och du gör överenskommelser om nya uppdrag. Du gör också uppföljningar med fokus på kundnytta och verksamhetsnytta.
I din roll som teamledare deltar du i olika samverkansgrupper kring exempelvis telefoni och IT.


KVALIFIKATIONER
Relevant utbildning, stor vikt läggs på personliga egenskaper.
Meriterande om du har erfarenhet av:
- ledarskap i en kundorienterad organisation.
- administrativ handläggning
- att arbeta med större projekt och/ eller förändringsarbete.
- tidigare arbete i kundtjänst
- erfarenhet av IT-stödet Artvise Kundtjänst
Som person är du lösningsfokuserad, proaktiv och självgående. Du är strukturerad och målinriktad. Du är intresserad av att analysera statistik och ärendeprocesser och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att du har förmåga att skapa långsiktiga goda relationer och verka i sociala sammanhang. Självklart har du tydligt kundfokus. Du har lätt för att motivera och engagera.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Söderhamns kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Handläggare Eva Hagström
0270-754 12
Ordförande överförmyndarnämnden Barbro Ytterström
0270-756 69
Kommunal Agneta Höglin
0270-756 72
Verksamhetschef Anne Lindberg

Vik. Verksamhetsledare Mats Pettersson

Kommunal Jon-Erik Flodin

Information- och marknadschef Tove Stenquist

Verksamhetschef Marianne Johansson
0270-753 30
Information- och marknadschef Tove Stenquist
0270-750 69
Kommunchef Margareta Högberg
0270-750 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderhamns kommun, Kommunstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 1 oktober 2016 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid .
  • Publicerat: 29 april 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 16-18 82680 Söderhamn
None

Postadress

Söderhamn
Söderhamn, 82680

Liknande jobb


Serviceledare Säkerhet till Elajo Kalmar

Serviceledare Säkerhet till Elajo Kalmar

27 november 2024

27 november 2024

Teamchef Inbound till E-apoteket

Teamchef Inbound till E-apoteket

26 november 2024