Teamledare Kundtjänst Mölnlycke

Teamledare Kundtjänst Mölnlycke

Arbetsbeskrivning

Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 4500 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 2 000 000 kunder varje dag.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och ev. bonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Att arbeta som Teamleader hos oss innebär att du är ansvarig för den dagliga driften av vår Innesäljaravdelning som har kontakt med och hjälper våra kunder med order-, produkt- och leveransfrågor. Ingen kund är den andra lik, frågorna varierar, vilket gör att du utvecklas snabbt. Du tar service på allvar, älskar att interagera med människor via telefon, mail och chat.
För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, positiv, ansvarstagande, beslutsam och lösningsfokuserad. Utöver detta söker vi dig som uppskattar ett nära samarbete med dina kollegor. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.
På RAJA tror vi på ”leading by exempel”. Som teamledare skall du visa vägen. Du kommer att jobba operativt och det är viktigt att du tycker det är lika roligt med ingående som utgående samtal. Du ser även varje samtal som ett tillfälle till merförsäljning i syftet att hjälpa våra kunder.
I rollen som Teamledare kommer du:
Stötta och motivera ditt team i arbetet på kundservice
Leda det dagliga arbetet mot uppsatta försäljningsmål
Strukturera/Fördela/delegera arbetet utifrån aktivitet (inkommande samtal, mail, order, offerter osv)
Säkerställa att alla medarbetaren ”kan allt” för att bibehålla flexibilitet i arbetet
Organisera och följa upp utgående samtal
Vara operativ och arbeta tillsammans med ditt team i kundservice

Detta är en heltidstjänst med arbetstiderna måndag till fredag 8:00-17:00. Placeringsort är intill Landvetter flygplats. Du kommer att ingå i säljteamet och rapportera direkt till försäljningschefen.
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är nyfiken och jobbar med kund i fokus.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Vi ser att du som söker har erfarenhet av kundservicearbete. Vi tror att du vid tidigare tillfällen agerat ledare och har ett inre driv av att tillsammans med andra arbeta framåt och lösa problem.
Du är:
Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla och utvecklas.
Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i andra länder
Du gillar siffror och använder KPI för att organisera teamets arbete
Van vid att jobba med ett CRM

Krav:
Gymnasial utbildning med några års arbetserfarenhet.
Avancerad användare av Excel
Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal Erfarenhet av Navision och SuperOffice CRM är ett plus
Meriterande med viss del av eftergymnasial utbildning samt säljerfarenhet


START: Omgående
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + bonusupplägg
KONTAKT: Marcus Eklund, försäljningschef – 0705 11 80 70 - meklund@rajapack.se
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rajapack AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Fabriksgatan 7 3Tr
Göteborg

Postadress

Fabriksgatan 7 3Tr
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Teamchef Inbound till E-apoteket

Teamchef Inbound till E-apoteket

26 november 2024

Skiftledare Landvetter

Skiftledare Landvetter

25 november 2024

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024