OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Nu söker vi en Teamledare till vår kunds Logistikcenter i Helsingborg.
Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för den dagliga driften av både personal och teknisk utrustning. Avdelningsansvaret inkluderar kontroll av inkommande produkter, returproduktstestning och renovering av returnerade produkter.
En del av ditt arbete är att arbeta med processerna och verktygen för att optimera flödena. Du kommer att arbeta i ERP-systemet Microsoft Dynamics NAV dagligen och vara en del av olika interna operationer. För att hjälpa dig har du ett team på 3 personer.
Några av de viktigaste uppgifterna för dig som teamledare för Logistic Center är att effektivt leda teamet, se till att alla processer och verktyg (testverktyg och programvaruverktyg) fungerar optimalt. Du är en del av det allmänna kvalitetsarbetet med produkter och leveranskedja. I tjänsten ingår processuppföljning och processoptimering med feedback på uppnådda resultat. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar i alla våra processer och flöden och det kommer att vara en viktig del av ditt arbete. Du kommer att ha din bas i Helsingborg, där vi har vårt centrallager. Du rapporterar till logistikchef för företaget i Malmö.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi vill att du har erfarenhet av att leda ett team, du bör ha en teknisk bakgrund helst från någon form av elektronikindustri. Du är en bra kommunikatör och är flytande i både svenska och engelska och har god kunskap i Office-paketet.
Vi ser dig som en person som visar vägen både som ledare, dvs arbetar med processverktyg och processoptimering samtidigt som du är en resurs i din dagliga verksamhet. Du bör också ha kunskap och erfarenhet inom området kontinuerlig förbättring (LEAN, Six Sigma)
För att lyckas med ovanstående ser vi att du är en person med en mycket god förmåga att leda, motivera din personal. Du måste vara strukturerad och kunna kommunicera mål som alla i teamet känner sig involverade.
Vi söker dig som har en hög grad av social kompetens med en stark samarbetsförmåga samtidigt som du driver din egen och teamets utveckling framåt på ett självständigt sätt genom modet att ta egna initiativ,
Information och kontakt
Tjänsten är en visstidsanställning 2020-05-01 --2021-01-31
Heltid, måndag - fredag
Har du frågor eller funderingar ring mig, konsultchef Lisbeth Ahlkvist 046-540 85 92 eller mejla lisbet@wikan.se
Sök via wikan.se
Sista ansöknigsdag är 2020-04-03
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591