OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Team Leader för kunds räkning till Solna! Till vår kunds fräscha kontor på Solna söker vi dig som är en fena på löneadministration och att leda team. Just nu söker vi dig som vill arbeta på ett modernt företag där du får jobba med att behålla och skapa goda kundrelationer! Vi ser gärna att du har god vana att arbeta i IT-system samt har goda kunskaper inom lön.
Beskrivning av tjänsten
Önskar du ett utvecklande arbete som Team Leader? Har du mycket goda kunskaper inom lön med en eftergymnasial utbildning inom adekvat område? Då är detta jobbet för dig! Här har du en viktig roll där du leder och fördelar det operativa arbetet i teamet genom att stödja, coacha och följa upp dina teammedlemmar. Här blir du en deal av ett team med hög kompetens och engagemang
Det är en roll där du är verkligen kan påverka ditt arbete och bolagets framgång som en värdefull länk mellan medarbetarna och Gruppchefen gällande det dagliga arbetet. Du arbetar operativt som lönekonsult där du har ett helhetsansvar för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering. I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom variationen av kunder och de olika situationer som uppstår och ska hanteras, genom vår kunds strävan att hela tiden ligga steget före. Du erbjuds ett utvecklande arbete i en miljö där det händer mycket, både på kontoret och i företaget. Vår kund är ledande I branschen på digitalisering och automatisering av processer
Deras kunder är många och olika och du kommer ständigt att utmanas av olika regler, lagar och arbetssätt. Vår kund jobbar mycket digitalt. Det medför att du får tid att göra det du är bäst på, att vara en god företrädare till ditt team. Du kommer även att ha en operativ roll som Lönekonsult där du har ett helhetsansvar för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering. Hos vår kund får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, leda team och lönehantering!
Om kunden
Vår kund är en ledande Nordisk leverantör av outsourcingtjänster inom redovisning, lön, HR och finansiell rådgivning för över 20.000 företag. De har kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och har 350 anställda med en omsättning på 350 miljoner kronor. Du som medarbetar hos vår kund erbjuds en utvecklande miljö och blir det av ett glatt team med högt engagemang. Du har även möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult. De kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling!
Dina arbetsuppgifter
Självständigt jobba med lönehantering på ett effektivt och konsultativt sätt
Fungera som en värdefull länk mellan medarbetarna och Gruppchefen gällande det dagliga arbetet
Ansvara för interna processer och rutiner
Stödja, coacha och följa upp dina teammedlemmar
Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier
Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet
Vi söker dig med
Eftergymnasial utbildning inom adekvat område
Mycket goda kunskaper inom lön
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Ett coachande förhållningssätt
Meriterande är det om du har god vana i att jobba i flera olika IT system
För att lyckas i arbetet krävs att du har förmågan att strukturera upp arbetet internt mellan medarbetarna och Gruppchefen. Det krävs även förmågan att uppmuntra andra till delaktighet och eget ansvar genom ett coachande förhållningssätt.
För att trivas hos vår kund tror vi att du är en driven person som gillar moderna arbetssätt, som är proaktiv och strävar efter att hela tiden vara en god företrädare för företaget i allt arbete som utförs och kan kommunicera på ett bra och tydligt sätt. Du bör även gilla att jobba operativt som lönekonsult inom affärsområdet Payroll. Anställning sker hos kunden
Din ansökan
Skicka in ditt CV till Elin.Hoszek@happygroup.se. Urval görs löpande. Vi kontaktar endast de som kallas till intervju.