OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en vikarierande Teamledare med stor säljerfarenhet.
Kontaktcenter i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen supporterar koncernens två stora verksamheter, Sveriges största jurist-byrå inom familjejuridik samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu en ledare med stor kunskap inom coachning och försäljning. Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt och t o m 2024-01-30 med chans till förlängning.
Som Teamledare på kontoret får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Arbetsklimatet genomsyras av tillväxt och en stark vi-känsla.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som Teamledare ansvarar du för att leda och utveckla dina medarbetare och ditt team.
På Teamledarens ansvar ligger även att säkerställa att vi har rätt kompetens och att medarbetarna når uppsatta mål. Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter och ansvar: Personalansvar, motivera och stärka teamets samarbete, säkerställa leverans efter uppsatta mål, planering och genomförande av team-möten, utveckla och driva uppdraget framåt, kvalitetssäkra och optimera kundsamtalen, coacha medarbetarna i försäljning.
Kompetens och erfarenhet:
Vi söker dig som är målmedveten och energisk samtidigt som du är ödmjuk och vänlig. Du tillämpar ett coachande ledarskap anpassat utifrån varje individ. Du är van vid att jobba mot - och leverera - på uppsatta mål. Du har stor social kompetens och drivs av att se andra människor utvecklas. Att leda utveckling inom försäljning är inget nytt för dig.
Tidigare erfarenhet av att leda team ser vi som en förutsättning för tjänsten. Du är en stjärna på att inspirera och motivera. Du är van vid att arbeta med mål- och resultatuppföljning för att driva en verksamhet och dess medarbetare framåt. Du är duktig på att planera och genomföra aktiviteter som bidrar till effektivitet och lönsamhet och din motivation ligger i att utbilda och inspirera ditt team till framgång. Att vara påläst och efterleva våra värderingar samt att vårda och utveckla såväl interna som externa relationer ser vi som en viktig del av tjänsten.
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, rikskort, kollektivavtal till utbildningar för att kunna utvecklas i din yrkesroll. Välkommen med din ansökan senast den 20 april. Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta gärna:
Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 076-6770870
Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 010-458 08 07