OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HORNBACH Byggmarknad AB
Dina Arbetsuppgifter
Har du erfarenhet inom logistik, samt tidigare bakgrund som arbetsledare? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som teamledare ansvarar du för den dagliga driften i ditt team. Tillsammans med dina kollegor kommer du att bearbeta kundorder från plockning till försändelsen. Det innebär att sammanställa order, kontrollera varor och packar leveranser enl. definierade standards.
Dina arbetsuppgifter består också av att planera bemanning och att handleda dina medarbetare i de olika processerna. Du ser till att kvalitets- prestations- och kostnadsmål uppfylls och kontrollera fortlöpande att alla tillgängliga processer fungerar och vidareutvecklas.
Din profil
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet inom logistik på ett handelsföretag eller annat likvärdigt företag inom logistik. Som ledare har du god kommunikativ förmåga och vet på vilket sätt du kan stödja och utveckla dina medarbetare.
Du har förmåga att analysera och utvärdera relevanta nyckeltal för att initiera lämpliga förbättringsåtgärder. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna för att tillsammans med ditt team säkerställa att allt inom ditt ansvarsområde fungerar så smidigt som möjligt. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel. Truckkort och truckvana är meriterande.
Då samarbete utgör en mycket viktig del kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Heltid 38,25 tim/veckan. Schemalagd arbetsid dag, kväll och helg.
Lön: Lön enligt kollektivavtal.
Förmåner: Rabatterade gymkort och tjänstepension.
Tillträde: 1/5 2022