OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AOV:2016:33
Arbete och Välfärd
Just nu flyr många människor från krig och förföljelse in i Europa och i Sverige. Situationen är allvarlig och ställer höga krav på mottagandet i kommunerna. I Kristianstads kommun pågår ett stort utvecklingsarbete med uppstartande av fler HVB för mottagande av ensamkommande flyktingbarn, samt en myndighetsenhet för handläggning enligt SoL. För ett värdigt mottagande krävs genensamma insatser och ett kommunövergripande samarbete. Verksamheten för ensamkommande är en 6 verksamheter vid Arbete och välfärdsförvaltningen
Verksamheten för Ensamkommande består i dagsläget av fem enheter:
-Enhet 1-4
-Myndighetsenheten
Vi vill skapa en verksamhet som ger förutsättningar för kommunens barn och deras familjer att få det stöd och den hjälp de har rätt till. Vi vill också skapa rimliga förutsättningar för våra medarbetare att kunna utföra sitt arbete i en god arbetsmiljö. Nu formar Kristianstads kommun en socialtjänst i framkant - Vill du vara med?
Verksamheten erbjuder:
-Satsning på både förebyggande arbete och myndighetsutövande arbete
-Chefsorganisation med teamledare nära medarbetaren
-Introduktion för våra nya medarbetare
-Extern handledning
-Ett ansvarsfullt och stimulerande arbete i en kreativ miljö.
-Nya fräscha lokaler
Hela annonsen visas på www.kristianstad.se/jobb
Arbetsuppgifter
Som teamledare ansvarar du för att fördela arbetsuppgifter till medarbetarna samt ta beslut i enskilda ärenden enligt delegationsordning. Rollen som teamledare innefattar även arbetsledning och handledning i enskilda ärenden. I befattningen förväntas du ha expertkunskap inom ansvarsområdet, relevant lagstiftning samt vara garant för att rutiner och rättssäkerhet upprätthålls.
Du är i din roll arbetsgivarerepresentant och kommer bland annat bistå enhetschefen vid medarbetar- och lönesamtal. Du kommer även delta i enhetens ledningsgrupp samt i metodutveckling inom enheten.
Som teamledare inom Myndighetsenheten ansvarar teamledarna även för FR/KR-förhandlingar samt överföring av bistånd genom Procapita.
Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen och erfarenhet av arbete inom social-tjänsten. Du har goda kunskaper i lagstiftning och dokumentationskrav gällande aktuellt ansvarsområde samt grundläggande erfarenhet i BBiC. Ledarskapsutbildning samt ledarerfarenhet är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att genomföra ärendehandledning samt erfarenhet av deltagande i styrande centrala delar av en organisation, exempelvis ledningsgrupp. Arbetet kräver B-körkort.
Fler kvalifikationer finns på www.kristianstad.se/jobb, där annonsen visas i sin helhet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Sara Stigsdotter Dahlberg, Enhetschef, 044-13 21 81
För facklig information, ta kontakt med
Lena Hagerman, SSR, 044-13 69 96
Lavdim Rushiti, Vision, 0768-82 74 51
Sista ansökningsdatum
2016-05-23
Övrigt
När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21