Teamledare - Operations

Arbetsbeskrivning

Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5 500 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.com.

Stena Line är indelat i 8 affärsregioner, Då vår nuvarande Teamledare kommer att gå vidare till en ny tjänst inom Stena Line, rekryterar nu en Teamledare för vår operativa verksamhet i Trelleborg som tillhör affärsområde Tyskland. Den tyska regionen inkluderar 5 fartyg uppdelat på 3 linjer mellan Tyskland och Sverige.

Ansvarsområde

I rollen som Teamledare förväntas du fungera som operativ ledare för vår incheckning av frakt- och persontrafik vid våra kontor i Trelleborg. Teamet arbetar 7 dagar i veckan, 365 dagar om året vilket innebär att viss jourtjänstgöring ingår i tjänsten.

Teamledaren ansvarar för att planera, leda och coacha ett team om 8 tillsvidareanställda samt ett antal säsongsanställda (ej personalansvar). Du arbetar proaktivt med bemanningsplanering, schemaläggning och ansvarar för introduktion av ny personal.

I tjänsten ingår även att vid behov rycka in och arbeta operativt inom check-in verksamheten, sköta våra reklamationer samt dagliga kontorsgöromål. Du kommer även att vara involverad i operativa och/eller IT relaterandeprojekt.

Du rapporterar till Port Operation Manager och du kommer att ha en dagligt samarbete med bl a. våra kontor Rostock och Sassnitz. Dina externa kontaktytor kommer är Stuveri, järnvägsoperatörer, frakt- och privatkunder.

Vem söker vi?

Du har brinnande intresse för service och ett ständigt driv att förbättra vår verksamhet. Du har god förmåga att inspirera och motivera teamet. Du kan behålla lugnet och uppträda kontrollerad i en stressfull situation och har god förmåga att behålla lugnet i tuffare diskussioner med kunder. Du har god förmåga att fatta snabba beslut och trivs med ett högt arbetstempo. Du har även förmåga att skapa och upprätthålla struktur i verksamheten.

Kvalifikationer


• Du har erfarenhet av att arbeta som teamledare, företrädesvis inom rese- eller transportbranschen.
• Gymnasial utbildning är ett krav och vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik, transport eller service.
• Du har arbetslivserfarenhet från en operativ skriftverksamhet.
• Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat samt har goda kunskaper tyska.
• God kunskap i Office paketet samt datorvana är ett krav.
• Du har B-körkort.

En av Stena Lines värderingar är Omtanke. Detta genomsyrar allt du gör och du förmedlar detta till teamet och uppmuntrar dem att alltid ha omtanke som riktmärke i förhållande till kollegor, kunder, vår miljö och vårt samhälle.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med preliminär start 1 september 2016. Tjänsten kan komma att innehålla en del resor, främst till våra olika kontor. Ansökan ska senast skickas in den 12 juni. Vi tar ej emot ansökningar via e-post eller brev.

Kontaktpersoner

Har du frågor angående tjänsten kontaktar du Freight & Check-In Service Manager - Operations i Trelleborg Mathias Sjölin, mathias.sjolin@stenaline.com. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Personalansvarig Lina Hestner Fri, lina.hestner.fri@stenaline.com.

Vi kommer att kalla kandidater löpande till intervju. 


Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män.

Kontaktpersoner på detta företaget

UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Line
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 juni 2016

Besöksadress

Galoppgatan 4, Malmö
None

Postadress

None
Göteborg, 40519

Liknande jobb


10 april 2024

15 januari 2024

Check in Agent

Check in Agent

11 januari 2024