OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM OMSORGSCOMPAGNIET
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Trollhättan samt Vindeln.
OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende, lss boende. Vi har i dagsläget ca 1000 duktiga medarbetare.
Besök gärna vår hemsida www.oc.se
DET VI SÖKER
Vi söker en medarbetare som vill växa och utvecklas i sitt arbete. I det dagliga arbetet kan arbetsuppgifter inkomma med kort varsel. Exempelvis efter samtal med handläggare och kunder vilket kräver en organiserad och väl strukturerad teamledare som har för vana att göra adekvata prioriteringar. För att lyckas i rollen som teamledare bör Du vara lugn och ha ett långtidsperspektiv vid lösandet av brådskande arbetsuppgifter.
Tjänsten som teamledare kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga och sätter kunden i fokus.
ARBETSBESKRIVNING
Nu söker vi en teamledare till vårt team på huvudkontor i Stockholm!
Teamledaren stödjer cirka 15 kundansvariga i arbetet.
Som teamledare förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som teamledare inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet.
Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna. På sikt ersätter teamledaren även verksamhetsansvarig vid frånvaro. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att teamledare bl.a. hanterar personalens tidsrapportering, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs.
För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har vana av administration, personalledning, är duktig på siffror och gillar att arbeta med människor.
MERITERANDE
-B-körkort.
-Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande.
-Erfarenhet av personalledning.
-Kunskap och erfarenhet av Tidvis eller motsvarande program samt Hogia Personal.
HUR SKER REKRYTERINGEN
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/