Teamledare Produktsupport

Arbetsbeskrivning

Vad är det vi söker?
Vi söker Dig som vill bli vår Teamledare för Produktsupport som idag består av 3 personer och tillhör vår produktavdelning. Ett team bestående av 15 personer, som arbetar med produktsortiments- och tjänsteutveckling där våra tre största produktområden är Kemi, Fäst och Personligt skydd.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har drygt 80 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Vad innebär det att jobba som Teamledare för Produktsupporten på Würth?
Som kollega till oss får du möjlighet att bli en framgångsrik medarbetare i en global koncern som verkligen vill att du ska lyckas. Oavsett vilken roll du har på Würth så är kunden i fokus.

Vårt Produktsupportteam jobbar med att stötta våra produktchefer med administration av produktdata under hela produktlivscykeln. Som teamledare coachar och motiverar du ditt team till uppsatta mål och ser till att olika projekt slutförs.  Du kommer ansvara för införandet ärendehantering, se till så att SOP:er är uppdaterade och även efterlevs, och ha  ägandeskap av vårt PIM system som föder vår webb med info.

Som person arbetar du på ett strategiskt sätt och har motiverande egenskaper som du kan föra över till teamet. Förståelse för både helheten och detaljer är en förutsättning för att du ska trivas i rollen. Du driver förbättringsarbete inom avdelningen i nära samarbete med många av företagets avdelningar och funktioner. Din förmåga att samarbeta kommer att vara central för att bidra till glada kunder!

 

I dagsläget innefattar tjänsten inget direkt personalansvar men du blir ytterst ansvarig för att se till att du och ditt team bidrar till ökad produktivitet samt når uppsatta mål och deadlines.

Vi vill att du

• Är strukturerad och noggrann
• Är målmedveten och drivande
• Har goda kunskaper i Microsoft Office-paket
• Har förståelse för affärs- samt ärendehanteringssystem
• Kommunikativ i tal och skrift på svenska och engelska
• Har ledaregenskaper

Meriterande


• Erfarenhet av att leda människor
• Erfarenhet av att driva och leda projekt
• Erfarenhet av förbättringsarbete

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. Vi erbjuder dig möjligheten till personlig utveckling och ett deltagande i ett aktivt förbättringsarbete. Du kommer att befinna dig nära till beslut och med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder ett stort utrymme för personligt driv och engagemang.

 

 

Tjänstgöringsgrad:                     Heltid
Placeringsort:                              Örebro
Övrigt:                                            Dator och mobiltelefon ingår.

 

Vi tillämpar löpande urval och önskar din ansökan senast 20 maj 2021. Kontaktperson för tjänsten är rekryterande chef Christian Albinsson 070-3743009.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Würth
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 20 maj 2021

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024