Teamledare Service Desk

Arbetsbeskrivning

Conagri är en stabil och långsiktig partner inom IT.Med många års erfarenhet från skiftande branscher är vi rustade att ta oss an allt inom applikation, integration och drift.Dessutom har vi byggt upp en extra hög kompetens inom livsmedels- och lantbrukssektorn, systemintegration samt Movex/M3. Conagri har idag cirka 180 medarbetare och vi finns i hela Sverige.Hos oss finns en rad olika kompetenser samlade, med allt från avancerad systemutveckling, projektledning och webbteknik till marknad, design och administration.Vi har självklart stora formella kompetenskrav på våra medarbetare men tycker det är minst lika viktigt hur man är som person.Våra ledstjärnor är Kvalitet, Kunskap, Långsiktighet, Passion och Resultat, och för att du ska passa in hos oss är det viktigt att du tydligt kan identifiera dig med dessa Conagris söker 3 stycken teamledare till Service desk. Conagris Service desk är huvudkontaktväg för deras kunder när det gäller ärendemottagning, incidenthantering och support. Genom en hög servicenivå bidrar Service desk starkt till en effektiv och driftsäker IT-miljö.Conagri arbetar efter rutiner som bygger på ITIL. Arbetsuppgifter Som teamledare för Service desk har du följande uppgifter: .Ansvar för ett supportteam .Medarbetaransvar .Ledning, uppföljning och återrapportering .Bemannings- och resursplanering .Mottagare av vad som ska driftsättas utifrån supportteamets perspektiv .Operativt delaktig i det dagliga arbetet utifrån egen kunskap och kompetens Som teamledare ansvarar du för att driva ett supportteam inom Service desk på ett sådant sätt att Conagri uppnår sina kort- och långsiktiga mål.Detta gör du bland annat genom en kontinuerlig dialog och uppföljning med gruppledare för Service desk, Conagris processledare och tjänsteansvariga. Som teamledare deltar du också operativt som supporttekniker i det dagliga arbetet utifrån egen kunskap och kompetens. Kompetensprofil Vi söker 3 stycken teamledare. En teamledare för två av våra supportsteam; Affärssystem och Användarsäkerhet/Telefoni.En teamledare till supportteaam Tekniksupport och en teamledare till supportteam Allmän support. Se specifikt vad som gäller för respektive teamledare nedan. Supportteam Affärssystem och Användarsäkerhet/Telefoni Meriterande är en teamledare har kunskap och kompetens kring affärssystemen Movex/M3 eller Dynamics.Supportteam affärssystem kommer preliminärt att ha 13 medarbetare. Supportteam Tekniksupport Teamledare för supportteam tekniksupport bör ha bred erfarenhet från teknisk support och själv vara kunnig inom intel eller mail.Supportteam teknisk support kommer uppskattningsvis att ha 8-10 medarbetare. Supportteam Allmän support För supportteam allmän support sökes en ledare som har erfarenhet från support, och helst från applikationssupport, och som har ett uttalat fokus på service.Supportteam allmän support kommer uppskattningsvis att ha 12-14 medarbetare. Gemensamt för alla tjänster gäller att du behöver du vara målinriktad och drivande.Du har ett naturligt ledarskap som bygger på förtroende, lyhördhet och ansvar.Du rapporterar till ledaren för Service desk.Stor vikt läggs vid din personlighet. Tjänsten är placerad i Skara. I denna rekrytering sambarbetar Conagri med Elan för tillsättning av tjänsterna.Facklig kontaktperson är Kurt Andersson, Unionen, 0511-251 66.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elan IT
  • 3 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 13 februari 2009
  • Ansök senast: 13 mars 2009

Liknande jobb


Driftansvarig

Driftansvarig

11 november 2024

7 november 2024

31 oktober 2024

Platform Owner

29 oktober 2024