OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teleperformance Nordic
Nu söker Teleperformance Nordic en teamleader till vårt svenska supportteam för Samsung. Du kommer att bli en del av ett globalt företag med 263 kontor världen över. Dina möjligheter till utveckling och framgång är därmed ej knutna till en ort, hos oss har du hela världen framför dina fötter.
På Samsungs tekniska support jobbar våra svenska, danska, norska och finska agenter tillsammans för att leverera en utmärkt support till Samsungs kunder. Då en utav våra teamledare nu har valt att gå vidare behöver vi nu en engagerad och duktig teamledare som vill vara med och leda det svenska
teamet till framgång.
Som Teamledare har du personalansvar för dina agenter och din primära uppgift är att coacha dem till att göra en bra insats, både inom teknisk support och service. Du ansvarar för produktionens drift och hanterar de problem och möjligheter som kan uppkomma. Du planerar och agerar i den dagliga
produktionen och ser till att projektet når sina mål, bl.a. genom att tydliggöra målen, motivera och engagera dina agenter. Att vara kommunikativ och ha god förmåga att snabbt följa upp är en förutsättning för att kunna lyckas i rollen.
Det är viktigt att du uppskattar att arbeta i ett högt tempo, att du reagerar positivt på utmaningar och har en öppen attityd mot människor. Du gillar att arbeta med människor och kan se till att ditt team har den kunskap och information de behöver. Du engagerar och motiverar din grupp och bygger gruppkänsla och
reagerar proaktivt och ser utmaningar istället för problem. Vi tror att du är i början av din karriär.
Vi söker dig som:
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• Är kommunikativ och pedagogisk
• Har ledarskapsförmåga och erfarenhet av ledarskap
• Är resultatorienterad, självständig och serviceminded
• Är strukturerad och analytisk
• Har ett stort tekniskt intresse
• Har erfarenhet av call center branschen
• Är ansvarstagande och har ett helhetsperspektiv
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av teknisk support.
Start: Snarast möjligt. Månadslön, bonus och andra anställningsförmåner. Heltid/Tillsvidare med 6
månaders provanställning. Öppettiderna på uppdraget är: Mån - Fre 8.00–19.00, lör 10-15.
Teleperformance är världens ledande leverantör av outsourcing CRM och kundservice. Vi erbjuder överlägsna resultat i att hantera företags kundservice och teknisk support. Teleperformance grundades i Paris, Frankrike 1978 och är ett globalt företag med en närvaro i 46 länder med mer än 135.000 anställda på 270 kundservice. Som en del av Teleperformance-gruppen består Teleperformance Nordic AB av 10 kontor i Norden med 2500 anställda. Se även www.teleperformance.com , www.teleperformancecareer.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren
Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40