OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett världsledande företag inom medicintekniska lösningar för dentalbranschen. Bolaget utvecklar bl.a. lösningar inom röntgen och medicinsk bildhantering. De söker nu efter en teamledare till enheten som tillhandahåller teknisk support för företagets verksamhetssystem för dentalbranschen. Systemet är den mest använda lösningen bland Sveriges tandläkarkliniker.
I den här rollen är du teamledare för fem personer som jobbar med avancerad support mot användare och administratörer av verksamhetssystemet. Ni jobbar primärt via email och telefon och i nära interaktion med utvecklingsavdelningen. Du är själv hands-on och deltar i supportarbetet parellellt med att du cochar ditt team och utvecklar ert arbetssätt.
Vi tror att du har flerårig erfarenhet inom teknisk support av avancerad mjukvara. Du är serviceinriktad och gillar att hjälpa användare med rådgivning och problemlösning. Du är en bra ledare och stimuleras av att utveckla och stötta andra medarbetare.
Kvalifikationer:
- 5+ års erfarenhet av applikationssupport mot professionella användare
- Tidigare erfarenhet som formell eller informell ledare
- God allmän IT-kunskap och specifikt inom Windows-miljöer
- Relevant högskoleutbildning
Du behärskar dessutom engelska och svenska väl i tal och skrift.
Din arbetsplats är ett stenkast från centralstationen i Stockholm och det finns möjlighet till att delvis arbeta hemifrån.
Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan.
Alla ansökningar hanteras självfallet strikt konfidentiellt. Inkomna ansökningar hanteras löpande.
Om Jobshark
Jobshark erbjuder rekryteringstjänster för IT-sektorn. Vi har ca 200 kunder och däribland några av Sveriges mest framstående teknikbolag. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.