OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Teamledare för Tele Gotland ansvarar du för två olika grupper, vårt innesälj och vår kundsupport. Båda funktionerna arbetar på uppdrag från Gotlandssnus men även på uppdrag för Swedish Match. Det gör att arbetet till viss del blir komplext men också utmanande. Funktionerna är också under uppbyggnad och utveckling vilket innebär att du behöver trivas med att utveckla och se möjligheter som andra missar. Vi vill skapa innesälj som är en viktig del i koncernens försäljning och vi vill skapa en kundservice i världsklass.
Du arbetar aktivt med att ta fram mål för de olika grupperna och du är van att hantera grupper som ska arbeta både som individer men också tillsammans som en grupp.
Du diskuterar och är med och tar fram olika strategier och planer för hur försäljning och kundtjänst ska se ut i framtiden. För att komma fram till dessa analyserar och utvärderar du arbetet, kampanjer och andra insatser. Du är också van att diskutera olika uppdrag och följa upp uppdrag på olika nivåer.
Jobbet innebär att du planerar och strukturerar upp avdelningens arbete och säkerställer att vi kan ge den service vi vill och nå våra försäljningsmål.
Du ingår i ledningsgruppen för marknad, sälj och produktavdelningarna och du rapporterar till vår försäljningschef som du också tar fram olika beslutsunderlag till.
För att du ska trivas i den här rollen tror vi att du har arbetat som ledare tidigare. Du har ett coachande ledarskap och arbetar värderingsstyrt med värme vi-känsla och stolthet. Du har fingertoppskänsla för när du ska driva och när du ska ställa krav. Du är analytisk och kan kommunicera väl inför mindre grupper och du kan även uttrycka dig väl i skrift både på svenska och engelska.
Du behöver kunna samarbete med många olika personer både internt hos oss på Gotlandssnus men även inom koncernen. Du behöver förstå vikten av att kunna nätverka och arbeta tvärfunktionellt och alltid ha kundfokus. Du behöver förstå vad kunderna efterfrågar innan de vet det själva!
Har du arbetat med snus och snuslika produkter tidigare ser vi det som meriterande men inte nödvändigt eftersom vi kommer lära dig mycket om snus och vilka lagar och regler som vi omfattas av.
Har du erfarenhet av kundservice/support, innesälj eller både och ser vi det också som en merit men inget krav.
För oss är det viktigast att du är rätt person och kan arbeta efter våra värderingar.
Hög samarbetsförmåga internt och externt